Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/118935
Escuela saludable versus protectora de la salud (salugénica)
Guerrero Ramos, Daniel (Universidad de Granada)
Jiménez Torres, Manuel G. (Universidad de Granada)
López Sánchez, Manuel (Universidad de Granada)

Títol variant: Escola saludable versus protectora de la salut (salugènica)
Títol variant: Healthy versus health promoting schools
Data: 2014
Resum: En este trabajo, se estudian las características de las publicaciones de educación para la salud en las instituciones educativas en España durante los últimos veinte años. Se han consultado diferentes bases de datos y, en cada uno de los trabajos, se han analizado el tipo de intervención, la temática abordada, la metodología y su adecuación a los criterios establecidos por la OMS para las escuelas promotoras de salud. Los resultados obtenidos confirman: a) de los 245 artículos obtenidos, sólo cuatro cumplían los criterios establecidos por la OMS; b) las intervenciones se fundamentan más en la prevención que en la promoción de la salud, y c) las instituciones universitarias tienen más protagonismo que la escuela en la difusión de la promoción de la salud.
Resum: En aquest treball, s’hi estudien les característiques de les publicacions d’educació per a la salut a les institucions educatives espanyoles durant els últims vint anys. S’han consultat bases de dades diferents i, en cada un dels treballs, s’han analitzat el tipus d'intervenció, la temàtica abordada, la metodologia i la seva adequació als criteris establerts per l’OMS per a les escoles promotores de salut. Els resultats obtinguts confirmen: a) dels 245 articles estudiats, només quatre complien els criteris establerts per l’OMS; b) les intervencions es fonamenten més en la prevenció que no pas en la promoció de la salut, i c) les institucions universitàries tenen més protagonisme que l’escola en la difusió de la promoció de la salut.
Resum: This paper reviews the literature on health education in educational institutions in Spain for the past 20 years. Articles were retrieved from various databases to analyze the type of intervention, the topics addressed, the methodology used, and compliance with the criteria established by the WHO for health promoting schools. The results revealed that a) only four of the 245 articles retrieved met the WHO criteria; b) interventions are based more on health prevention than health promotion, and c) health promotion is more widely disseminated in universities than schools.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Matèria: Educación ; Salud ; Escuela ; Intervención ; Salugénico ; Educació ; Salut ; Escola ; Intervenció ; Salugènic ; Education ; Health ; School ; Intervention ; Salutogenic
Publicat a: Educar, Vol. 50, Núm. 2 (Juliol-Desembre 2014) , p. 323-338, ISSN 0211-819X

Adreça alternativa: http://www.raco.cat/index.php/Educar/article/view/287057
DOI: 10.5565/rev/educar.65


16 p, 195.0 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Educar
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2014-07-02, darrera modificació el 2016-06-04



   Favorit i Compartir