Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/132538
Evaluación de una propuesta para la enseñanza y el aprendizaje de la astronomía en secundaria
Palomar Fons, Rafael (Colegio El Prat. Llíria)
Solbes Matarredona, Jordi (Universitat de València. Departamento de Didáctica de las Ciencias)

Títol variant: Avaluació d'una proposta per a l'ensenyament i l'aprenentatge de l'astronomia en secundària
Títol variant: Evaluation of an instruction for teaching and learning of astronomy in secondary school
Data: 2015
Resum: Este trabajo de investigación es la continuación de otro en el que se evaluaron los conocimientos astronómicos de un grupo de estudiantes (17 años) que habían recibido una enseñanza habitual de la astronomía. Aquellos resultados del grupo control se completan ahora con los obtenidos con un nuevo grupo, que ha recibido una enseñanza enmarcada en el socio-constructivismo siguiendo un programa de actividades que puede consultarse en www. astrodidactica. com, y al que se le ha realizado un diseño de tipo pre-test y post-test. El análisis de los datos ha revelado el tratamiento como muy eficaz, mostrando una mejora significativa en prácticamente todos los ítems analizados. También se ha mostrado que a pesar de partir con conocimientos astronómicos similares, los alumnos de la modalidad científico-tecnológica han obtenido una mejora significativamente mayor que los de la opción de humanidades y ciencias-sociales.
Resum: Aquest treball de recerca és la continuació d'un altre en el qual es van avaluar els coneixements astronòmics d'un grup d'estudiants (17 anys) que havien rebut un ensenyament habitual de l'astronomia. Aquells resultats del grup control es completen ara amb els obtinguts amb un nou grup, que ha rebut un ensenyament emmarcat en el soci-constructivisme seguint un programa d'activitats que pot consultar-se en www. astrodidactica. com, i al que se li ha realitzat un disseny de tipus pre-test i post-test. L'anàlisi de les dades ha revelat el tractament com molt eficaç, mostrant una millora significativa en pràcticament tots els ítems analitzats. També s'ha mostrat que malgrat partir amb coneixements astronòmics similars, els alumnes de la modalitat científic-tecnològica han obtingut una millora significativament major que els de l'opció d'humanitats i ciències-socials.
Resum: This research shows a proposal to teach astronomy –framed in the socio-constructivism which has been implemented in 17-year-old students in secondary, carrying out a design of pre-test and post-test type. The data analysis has revealed it as a very effective treatment, showing a significant improvement in almost all items tested. It has also been shown that despite similar astronomical knowledge from, the students of the scientific-technological option have obtained a significantly greater improvement than those of the humanities and social-sciences option.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà.
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Matèria: Astronomía ; Astrodidáctica ; Ciencias para el mundo contemporáneo ; Evaluación ; Investigación en el aula ; Astronomia ; Astrodidàctica ; Ciències per al món contemporani ; Avaluació ; Recerca a l’aula ; Astronomy ; Astrodidactic ; Science for the contemporary world ; Evaluation ; Classroom research
Publicat a: Enseñanza de las ciencias, Vol. 33 Núm. 2 (2015) , p. 91-111 (Investigaciones Didácticas) , ISSN 2174-6486

DOI: 10.5565/rev/ensciencias.1462


22 p, 869.0 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Enseñanza de las ciencias
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2015-06-04, darrera modificació el 2016-06-04



   Favorit i Compartir