Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/132542
Aprendizaje de competencias científicas versus aprendizaje de contenidos específicos : una propuesta de evaluación
Benarroch Benarroch, Alicia (Universidad de Granada)
Núñez, Graciela Inés (Universidad Nacional de San Juan)

Títol variant: Aprenentatge de competències científiques versus aprenentatge de continguts específics : una proposta d'avaluació
Títol variant: Learning of scientific competencies vs learning of scientific content : an assessment proposal
Data: 2015
Resum: En este trabajo se realiza una propuesta para el estudio del aprendizaje experimentado por estudiantes de 12-13 años tras la aplicación de una propuesta de enseñanza sobre el Modelo Corpuscular de la Materia (MCM). En el marco teórico se plantea la distinción entre aprendizaje de competencias y de contenidos específicos, y se asocia el primero al cambio de nivel de esquemas explicativos puestos en juego por el estudiante, mientras que el segundo se asocia al cambio de los rendimientos totales. El tratamiento estadístico de los datos se realizó con un método multivariable usando el paquete SPSS 20. 0. Los resultados muestran que el aprendizaje de competencias científicas conlleva una dificultad bastante mayor que el de contenidos específicos.
Resum: En aquest treball es realitza una proposta per a l'estudi de l'aprenentatge experimentat per estudiants de 12-13 anys després de l'aplicació d'una proposta d'ensenyament sobre el Model Corpuscular de la Matèria (MCM). En el marc teòric es planteja la distinció entre aprenentatge de competències i de continguts específics, i s'associa el primer al canvi de nivell d'esquemes explicatius llocs en joc per l'estudiant, mentre que el segon s'associa al canvi dels rendiments totals. El tractament estadístic de les dades es va realitzar amb un mètode multivariable usant el paquet SPSS 20. 0. Els resultats mostren que l'aprenentatge de competències científiques comporta una dificultat bastant major que el de continguts específics.
Resum: This paper presents a proposal for studying the learning gained by 12-13 years old stu¬dents after the implementation of a teaching proposal of the Matter Corpuscular Model (MCM). The theoretical framework poses the distinction between the learning of scientific competencies and the learning of scientific content and we associate the former with a change in the student’s explanatory scheme levels, while the latter is associated with a change in the overall achievement. The statistical analysis of the data was performed using the 20. 0 SPSS multivariate method. The results suggest that the learning of scientific competencies results more difficult than that of scientific content.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà.
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Matèria: Competencia científica ; Contenido científico ; Modelo corpuscular de la materia ; Nivel explicativo ; Aprendizaje ; Competència científica ; Contingut científic ; Model corpuscular de la matèria ; Nivell explicatiu ; Aprenentatge ; Scientific competencies ; Scientific content ; Matter corpuscular model ; Explanatory level ; Learning
Publicat a: Enseñanza de las ciencias, Vol. 33 Núm. 2 (2015) , p. 9-27 (Investigaciones Didácticas) , ISSN 2174-6486

DOI: 10.5565/rev/ensciencias.1578


20 p, 513.0 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Enseñanza de las ciencias
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2015-06-04, darrera modificació el 2016-06-04



   Favorit i Compartir