Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/16778
Análisis de la interacción en comunidades virtuales
Gairín Sallán, Joaquín (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
Muñoz, María del Pilar

Títol variant: Anàlisi de la interacció en comunitats virtuals
Títol variant: Analysis of interactions in virtual network
Data: 2006
Resum: La presente aportación trata de analizar las interacciones y los procesos de gestión del conocimiento en foros on line, en el marco de un modelo de creación y gestión del conocimiento en red. Además de las posibilidades de aprendizaje colaborativo, abierto y flexible, la red nos ofrece un marco de creación de conocimiento a través de foros on line. La búsqueda de respuestas que clarifiquen cómo funcionan estos procesos y qué ayuda a mejorarlos, justifica el análisis realizado a partir de las interacciones promovidas en las redes de conocimiento establecidas en el Proyecto Accelera de gestión del conocimiento en red. La constitución, configuración y estructura de los grupos que se crean en la red y el análisis de sus interacciones, permite hablar de redes de conocimiento, explícitas o implícitas, siempre y cuando respondan a determinadas características. Al respecto, se revisa el discurso que se produce en la comunicación sincrónica y se derivan anotaciones para su mejora.
Resum: La present aportació tracta d’analitzar les interaccions i els processos de gestió del coneixement en fòrums on line, en el marc d’un model de creació i gestió del coneixement en xarxa. A més de les possibilitats d’aprenentatge col·laboratiu, obert i flexible, la xarxa ens ofereix un marc de creació del coneixement a través dels fòrums on line. La recerca de respostes que clarifiquen com funcionen aquests processos i què ajuda a millorar-los, justifica l’anàlisi realitzat a partir de les interaccions promogudes en les xarxes de coneixement establertes en el Projecte Accelera de gestió de coneixement en xarxa. La constitució, configuració i estructura dels grups que es creen a la xarxa i l’anàlisi de les seves interaccions, permet parlar de xarxes de coneixements, explícites o implícites, sempre i quan responguin a determinades característiques. Al respecte, es revisa el discurs que es produeix en la comunicació sincrònica i es deriven anotacions per a la seva millora.
Resum: The present contribution analyzes the interactions and processes of management of knowledge in on line forums, within the framework of a model of creation and knowledge management network. The possibilities of collaborative learning, opened and flexible that provides us the Network, offer us a frame of creation of knowledge through on line forums. The search of answers that clarifies how these processes work and that allow to improve them, justifies the analysis made from promoted interactions from networks of knowledge established in the Accelera Project of knowledge management network. The constitution, configuration, and structure of Network created groups and the analysis of their interactions allow to talk about networks of knowledge, explicit or implicit, as long as they respond to certain characteristics. On the matter, we revise the speech that takes place in the synchronic communication and we derived annotations for their improvement.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà.
Document: Article ; recerca ; article ; publishedVersion
Matèria: Análisis de interacciones en red ; Redes de conocimiento ; Aprendizaje en red ; Comunicación asincrónica ; Anàlisi d’interaccions en xarxa ; Xarxes de coneixement ; Aprenentatge en xarxa ; Comunicació asincrònica ; Analysis of network interactions ; Knowledge networks ; Network learning ; Asynchronic communication
Publicat a: Educar, N. 37 (2006) p. 125-150, ISSN 0211-819X

Adreça alternativa: http://www.raco.cat/index.php/Educar/article/view/58024


26 p, 131.8 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Educar
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2007-04-24, darrera modificació el 2016-10-19



   Favorit i Compartir