La funció educativa en els continguts de les televisions públiques : un anàlisi de la programació infantil de Súper3, Clan TV i Xabarín Club
Tàsies Casteràs, Marc
Barbeito Veloso, Ma. Luz (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació

Títol variant: La función educativa en los contenidos de las televisiones públicas : un análisis de la programación infantil de Súper3, Clan TV y Xabarín Club
Títol variant: The educational function in contents of public televisions : an analysis of children's programming of Súper3, Clan TV and Xabarín Club
Data: 2017
Descripció: 138 pag.
Resum: Reserven les televisions públiques un espai pels nens i nenes? Proporcionen continguts amb finalitat educativa? Aquestes són algunes de les preguntes que pretén respondre aquest anàlisi de contingut. Actualment, aquestes televisions i, en conseqüència, els mitjans de comunicació, sembla que han perdut de vista la seva funció de servei públic i únicament busquen el màxim benefici econòmic i la quota de pantalla més alta. A partir de l'anàlisi de les graelles de programació dels canals infantils Súper3, Clan TV i Xabarín Club es mirarà de descobrir com organitzen aquestes cadenes els seus continguts i si compleixen o no amb la missió de servei públic i ofereixen sèries i programes on la transmissió de coneixements i la finalitat educativa hi estiguin present.
Resum: ¿Reservan las televisiones públicas un espacio por los niños y niñas? ¿Proporcionan contenidos con finalidad educativa? Estas son algunas de las preguntas que pretende responder este análisis de contenido. Actualmente, estas televisiones y, en consecuencia, los medios de comunicación, parece que han perdido de vista su función de servicio público y únicamente buscan el máximo beneficio económico y la cuota de pantalla más alta. A partir del análisis de las parrillas de programación de los canales infantiles Súper3, Clan TV y Xabarín Club se mirará de descubrir como organizan estas cadenas sus contenidos y si cumplen o no con la misión de servicio público y ofrecen series y programas donde la transmisión de conocimientos y la finalidad educativa estén presentes.
Resum: Do public televisions reserve a space for children? Do they provide content for educational purposes? These are some of the questions that aims to answer this content analysis. Currently, these televisions and, consequently, media, seem to have lost sight of their public service function and only seek the maximum economic benefit and the highest share. Based on the analysis of programming from children's channels Súper3, Clan TV and Xabarín Club, we would try to discover how these channels organise their contents and whether or not they comply with the public service mission and offer series and programs where the transmission of knowledge and educational purposes are present.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Català
Titulació: Periodisme [2501933]
Pla d'estudis: Grau en Periodisme [971]
Document: Treball de recerca ; Treball final de grau ; Text
Matèria: Televisió i infants ; Catalunya ; Programes de televisió per a infants ; Club Super3 (Programa de televisió)



138 p, 2.0 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Facultat de Ciències de la Comunicació. TFG

 Registre creat el 2017-10-20, darrera modificació el 2024-10-17



   Favorit i Compartir