Web of Science: 0 cites, Scopus: 0 cites, Google Scholar: cites
The vignette study for the analysis of labor recruitment : a critical perspective
Martínez Pastor, Juan Ignacio (Universidad Nacional de Educación a Distancia (Espanya))
Fernánez Lozano, Irina (Universidad Nacional de Educación a Distancia (Espanya))

Títol variant: L'estudi de vinyeta per a l'anàlisi de les contractacions laborals : una perspectiva crítica
Títol variant: El estudio de viñeta para el análisis de las contrataciones laborales : una perspectiva crítica
Data: 2022
Resum: A vignette study is, in essence, an ad hoc survey designed to evaluate fictitious scenarios on the part of respondents, so that opinions or attitudes can be inferred from such an evaluation that are not usually revealed in traditional surveys. Its main advantages are twofold: firstly, that, by virtue of the survey design, existing correlations between variables that always occur in real populations are eliminated and the effects of these variables can be better disentangled; and secondly, that respondents respond indirectly to the research questions, so this technique tries to eliminate social desirability biases. After reviewing the basic characteristics of the technique, the article considers its usefulness from a critical point of view in relation to the following aspects: social desirability biases; the fact of posing hypothetical situations and not analysing real behaviour and, above all, the external validity when applied to very specific groups (or the extent to which research results can be generalized).
Resum: Un estudio de viñeta es, en esencia, una encuesta diseñada ad hoc consistente en evaluar escenarios ficticios por parte de las personas encuestadas, de tal manera que de dicha evaluación se puedan inferir opiniones o actitudes que en encuestas tradicionales no suelen salir a la luz. Sus ventajas principales son dos: en primer lugar, que, en virtud del diseño de la encuesta, se eliminan las correlaciones existentes entre variables que siempre se dan en poblaciones reales, lo que permite desentrañar mejor los efectos de esas variables; y, en segundo lugar, que las personas encuestadas responden indirectamente a las preguntas de investigación, por lo que esta técnica trata de eliminar sesgos de deseabilidad social. Tras revisar las características básicas de la técnica, el artículo plantea su utilidad desde un punto de vista crítico en relación con los siguientes aspectos: con los sesgos de deseabilidad social, con el hecho de plantear situaciones hipotéticas y no analizar comportamientos reales y, sobre todo, con su validez externa cuando se aplica a colectivos muy concretos (o hasta qué punto se pueden generalizar los resultados de este tipo de estudios).
Resum: Un estudi de vinyeta és, en essència, una enquesta dissenyada ad hoc consistent a avaluar escenaris ficticis per part de les persones enquestades, de tal manera que d'aquesta avaluació es puguin inferir opinions o actituds que en enquestes tradicionals no solen sortir a la llum. Els seus avantatges principals són dos: en primer lloc, que, en virtut del disseny de l'enquesta, s'eliminen les correlacions existents entre variables que sempre es donen en poblacions reals, la qual cosa permet desentranyar millor els efectes d'aquestes variables; i, en segon lloc, que les persones enquestades responen indirectament a les preguntes de recerca, per la qual cosa aquesta tècnica tracta d'eliminar biaixos de desitjabilitat social. Després de revisar les característiques bàsiques de la tècnica, l'article planteja la seva utilitat des d'un punt de vista crític en relació amb els aspectes següents: amb els biaixos de desitjabilitat social, amb el fet de plantejar situacions hipotètiques i no analitzar comportaments reals i, sobretot, amb la seva validesa externa quan s'aplica a col·lectius molt concrets (o fins a quin punt es poden generalitzar els resultats d'aquesta mena d'estudis).
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Anglès i Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Vignette ; Vignette studies ; Discrimination ; Gender ; Internal validity ; External validity ; Factorial surveys ; Factorial study ; Viñeta ; Estudios de viñeta ; Discriminación ; Género ; Validez interna ; Validez externa ; Encuestas factoriales ; Estudio factorial ; Vinyeta ; Estudis de vinyeta ; Discriminació ; Gènere ; Validesa interna ; Validesa externa ; Enquestes factorials ; Estudi factorial
Publicat a: Papers : revista de sociologia, Vol. 107 Núm. 4 (2022) , p. e3075 (Artículos de monográfico) , ISSN 2013-9004

Adreça original: https://papers.uab.cat/article/view/v107-n4-martinez-pastor-fernandez-lozano
DOI: 10.5565/rev/papers.3075


Anglès
24 p, 194.5 KB

Castellà
24 p, 207.4 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Papers
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2022-10-25, darrera modificació el 2023-03-19



   Favorit i Compartir