To cite this record: http://ddd.uab.cat/record/70220
Patrimonia’m : un projecte de proximitat i treball cooperatiu entre el Museu d’Història de Barcelona i les escoles i els instituts de Ciutat Vella
Garcés, Mercè (Escola Àngel Baixeras (Barcelona))
Liz, Josep (Museu d’Història de Barcelona)
Terrado, Cari (Escola Àngel Baixeras (Barcelona))

Additional title: Patrimonia’m. Un proyecto de proximidad y trabajo cooperativo entre el MUHBA y las escuelas e institutos de Ciutat Vella
Additional title: Patrimonia’m : a project of proximity and cooperative work between MUHBA and the schools of Ciutat Vella
Date: 2009
Abstract: Durant els darrers anys el districte de Ciutat Vella de Barcelona ha experimentat un gran flux migratori que ha convertit l’alumnat dels centres escolars en grups cada cop més heterogenis. Amb l’objectiu d’afavorir la cohesió social, de difondre el patrimoni educant en els valors de la ciutadania i establint vincles afectius entre el patrimoni de la ciutat i les persones que hi habiten, les escoles i els instituts del districte, juntament amb el MUHBA, decideixen apostar des del 2005 pel projecte Patrimonia’m. Aquest projecte, destinat a l’alumnat de Cicle Superior d’Educació Primària i al de Primer Cicle d’Educació Secundària, proposa «patrimoniar» un vestigi de la ciutat romana desenvolupant una activitat d’ensenyament-aprenentatge completa a l’entorn d’aquest patrimoni arqueològic en diferents espais i en diferents aspectes. L’objectiu és que els centres acabin dissenyant una unitat didàctica que s’inclogui dins el Projecte Curricular de Centre i que respongui als interessos i les necessitats del tipus d’alumnat al qual va adreçada l’activitat. El projecte es desenvolupa gràcies a una autèntica xarxa d’agents educatius i persones que treballen plegats en aquesta experiència innovadora i que incideixen en la socialització de nens, nenes i joves.
Abstract: En los últimos años, el distrito de Ciutat Vella de Barcelona ha experimentado un gran flujo migratorio que ha convertido al alumnado de los centros escolares en grupos cada vez más heterogéneos. Con el objetivo de favorecer la cohesión social, de difundir el patrimonio educando en los valores de la ciudadanía y estableciendo vínculos afectivos entre el patrimonio de la ciudad y las personas que viven en ella, las escuelas e institutos del distrito, junto al MUHBA, deciden apostar desde 2005 por el proyecto Patrimonia’m. Este proyecto, destinado al alumnado de Ciclo Superior de Educación Primaria y al de Primer Ciclo de Educación Secundaria, propone «patrimoniar» un vestigio de la ciudad romana desarrollando una actividad de enseñanza-aprendizaje completa entorno al objeto patrimonial arqueológico en diversos espacios y aspectos. El objetivo es que los centros acaben por diseñar una unidad didáctica que pueda incluirse dentro del Proyecto Curricular del Centro y que corresponda a los intereses y necesidades del tipo de alumnado al cual va dirigida la actividad. Este proyecto se desarrolla gracias a una auténtica red de agentes educativos y de personas que trabajan conjuntamente en esta experiencia innovadora, incidiendo en la socialización de niños, niñas y jóvenes.
Abstract: In recent years, the district of Ciutat Vella of Barcelona has received a substantial influx of emigrants. As a result, there is a greater mixture of children in the schools. The project Patrimonia’m has been developed by the primary and secondary schools of the district in conjunction with the MUHBA, with the intention of improving social cohesion, communicating the city’s heritage, promoting the values of citizenship and establishing connections between historical monuments and local community. This project is directed at senior primary schools students as well as junior secondary school students. The principal aim of the project is to care for and protect an element of the Roman city. In this way, we will create a complete learning experience focused on the archaeological object in a variety of contexts. The final outcome will be the development of a new set of pedagogic tools within the existent curriculum of the school —ones appropriate to the needs of these particular types of students.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Language: Català.
Document: article ; recerca ; article ; publishedVersion
Subject: Patrimoni arqueològic ; Multiculturalitat ; Projectes escolars ; Museu d’Història de Barcelona ; Patrimonio arqueológico ; Multiculturalidad ; Proyectos escolares ; Museo de Historia de Barcelona ; Archeological heritage ; Multiculturalism ; School projects ; History Museum of Barcelona
Published in: Treballs d'Arqueologia, Núm. 15 (2009) , p. 123-136, ISSN 1134-9263



14 p, 1.6 MB

The record appears in these collections:
Articles > Published articles > Treballs d'arqueologia

 Record created 2011-04-27, last modified 2014-10-22



   Favorit i Compartir
QR image