Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/73059
Nuevas políticas de desarrollo profesional para empleados públicos. El Centro de Estudios Jurídicos y Formación Especializada (CEJFE) del Departamento de Justicia de la Generalitat de Cataluña
Martínez Marín, Jesús (Departament de Justícia de la Generalitat de Catalunya. Centre d’Estudis Jurídics i Formació Especialitzada)
Fernández de Álava, Miren (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)

Títol variant: Noves polítiques de desenvolupament professional per a empleats públics. El Centre d’Estudis Jurídics i Formació Especialitzada (CEJFE) del Departament de Justícia de la Generalitat
Títol variant: New professional development policies for government employees. Centre for Legal Studies and Specialised Training of the Catalan Departament of Justice de Catalunya
Data: 2011
Resum: La presente aportación aborda la transformación de la oferta educativa en un centro de formación para empleados públicos a lo largo de estos últimos cinco años. Se muestran, sintetizadas, líneas de evolución ligadas al incremento cuantitativo de la actividad formativa y a la diversificación y personalización de la misma. Se observa, así, una mayor presencia de nuevas líneas formativas ligadas a la creación y gestión del conocimiento, a la detección de mecanismos de aprendizaje informal, a la transformación de formatos iniciales de e-learning en otros más interactivos y a la cocreación de nuevos contenidos que rentabilizan el conocimiento de los miembros de la organización. Finalmente, se presenta una propuesta de estrategia de cambio institucional que puede transferirse a otras entidades públicas similares.
Resum: Aquesta aportació tracta la transformació de l’oferta educativa en un centre de formació per a empleats públics al llarg d’aquests últims cinc anys. S’hi mostren, sintetitzades, línies d’evolució lligades a l’increment quantitatiu de l’activitat formativa i a la diversificació i personalització d’aquesta S’observa, així, una major presència de noves línies formatives lligades a la creació i a la gestió del coneixement, a la detecció de mecanismes d’aprenentatge informal, a la transformació de formats inicials d’aprenentatge electrònic (e-learning) en uns altres més interactius i a la cocreació de nous continguts que rendibilitzen el coneixement dels membres de l’organització. Finalment, s’hi presenta una proposta d’estratègia de canvi institucional que pot transferir-se a altres entitats públiques similars.
Resum: The present contribution raises the transformation of educational offer in a training center for public employees in the last five years. It shows lines of evolution related to quantitative increase of formative activity and diversification and customization of it. It is observed a greater presence of new formative lines linked to knowledge creation and management, detection of ways of informal learning mechanisms, the change of original forms of e-learning to others more interactive and the co-creation of new contents that make the most of the organizational members’ knowledge. Finally, it is shown a strategy proposal for institutional change that can be transferred to other similar public entities.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà.
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Matèria: Formación ; Programa Compartim ; Administración pública ; Aprendizaje colaborativo ; Aprendizaje informal ; Comunidades de práctica ; Formació ; Administració pública ; Aprenentatge col·laboratiu ; Aprenentatge informal ; Comunitats de pràctica ; Training ; Compartim program ; Public administration ; Collaborative learning ; Informal learning ; Communities of practice
Publicat a: Educar, Vol. 47, Núm. 1 (2011) , p. 69-93, ISSN 0211-819X

Adreça alternativa: http://www.raco.cat/index.php/Educar/article/view/244623


25 p, 139.3 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Documents dels grups de recerca de la UAB > Centres i grups de recerca (producció científica) > Ciències Socials i Jurídiques > EDO (Equip de Desenvolupament Organitzacional)
Articles > Articles publicats > Educar
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2011-07-14, darrera modificació el 2016-11-14



   Favorit i Compartir