Bellaterra journal of teaching and learning language and literature

Bellaterra journal of teaching and learning language and literature 7 records found  Search took 0.01 seconds. 
1.
8 p, 341.8 KB Notice de l'éditrice / Dooly Owenby, Melinda (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
2013 - 10.5565/rev/jtl3.499
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 6, Núm. 1 (febrer-març 2013) , p. i-viii  
2.
17 p, 438.3 KB La Preparación Inicial en Didáctica para la Enseñanza del Inglés en la Escuela Primaria / Bastidas Arteaga, Jesús Alirio (Universidad de Nariño (Colòmbia))
Este estudio se realizó con el objetivo de analizar la forma en qué se prepara a los estudiantes de grado de una universidad española en el componente de didáctica para la enseñanza del inglés en la primaria. [...]
2013 - 10.5565/rev/jtl3.494
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 6, Núm. 1 (febrer-març 2013) , p. 1-17  
3.
17 p, 246.2 KB ¿Qué escribir en la escuela? Análisis de una propuesta institucional de escritura a través del currículum / Navarro, Federico (Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas (Argentina)) ; Universidad de Buenos Aires ; Universidad Nacional de General Sarmiento
En este artículo busco contribuir con la didáctica de la lectura y la escritura a partir de la descripción del Programa de Escritura en la Escuela, un proyecto que adapta críticamente el enfoque escribir a través del currículum para los cursos iniciales y avanzados de una escuela secundaria de la Ciudad de Buenos Aires (Argentina) y que resulta replicable en otros contextos educativos. [...]
2013 - 10.5565/rev/jtl3.471
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 6, Núm. 1 (febrer-març 2013) , p. 18-34  
4.
21 p, 454.8 KB Bettering Pronunciation through Reading Aloud and Peer Appraisal / Tost, Gloria (Universitat Autònoma de Barcelona)
Peer appraisal during repeated English reading aloud is a procedure for improving students' English language for reading clarity and pronunciation. The current study evaluates the feasibility and impact of partner reading out loud to improve English pronunciation, fluency and expression with three adult students of level 1 of English in the Official School of Languages located in a town near Barcelona. [...]
2013 - 10.5565/rev/jtl3.495
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 6, Núm. 1 (febrer-març 2013) , p. 35-55  
5.
16 p, 460.9 KB Perfils de pràctiques docents i creences de dues mestres de parvulari / Pérez-Peitx, Mireia (Universitat Autònoma de Barcelona)
L'objectiu d'aquest article és explorar el sistema de creences sobre l'ensenyament i l'aprenentatge de l'escriptura i de la lectura, de dues mestres de parvulari d'un a escola pública de Barcelona, per relacionar-les amb la seva actuació pràctica a l'aula. [...]
2013 - 10.5565/rev/jtl3.473
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 6, Núm. 1 (febrer-març 2013) , p. 56-71  
6.
9 p, 246.3 KB ¿Por qué una tesis sobre la muerte?. Entrevista con Txabi Arnal Gil / Olid, Bel, 1977- (Universitat Autònoma de Barcelona)
Txabi Arnal Gil es escritor y profesor de literatura en Escuela Universitaria de Magisterio de Vitoria-Gasteiz, Universidad del País Vasco-Euskal Herriko Unibertsitatea. Es conocido por sus obras de literatura infantil y juvenil, por las que ha recibido varios premios. [...]
2013 - 10.5565/rev/jtl3.497
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 6, Núm. 1 (febrer-març 2013) , p. 72-80  
7.
5 p, 234.7 KB Book Review / Anguera Cerarols, Carles (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
Sarah GUTH & Francesca HELM (ed. ), Telecollaboration 2. 0. Language, Literacies and Intercultural Learning in the 21st Century. Peter Lang, 2010.
2013 - 10.5565/rev/jtl3.498
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 6, Núm. 1 (febrer-març 2013) , p. 81-85  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.