1.
|
26 p, 416.4 KB |
Pragmatic competence of children with cochlear implants in linguistic activities
/
Mieres Maldonado, Daniela Viviana (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ;
Cambra, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ;
Losilla Vidal, Josep Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ;
Pérez Pérez, Encarna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut)
The objective of the study was to analyze the pragmatic competence of children with cochlear implants (CIs). The researchers explored whether children with CIs participated in communicative exchanges in a similar way to children with typical hearing (TH), as well as how the participation of children with CIs was regulated by the activity they performed. [...]
2023 - 10.1353/aad.2023.a922850
American Annals of the Deaf, Vol. 168 Núm. 4 (2023) , p. 174-190
|
|
2.
|
|
3.
|
|
4.
|
|
5.
|
|
6.
|
7 p, 502.8 KB |
Differences in picture naming between children with cochlear implants and children with typical hearing
/
Cambra, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ;
Losilla Vidal, Josep Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ;
Mena, N. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ;
Pérez, Encarna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Increase in the auditory abilities of children with cochlear implants (CIs) has led to an improvement in naming tasks, although divergent results are still being reported; this strongly suggests that further studies are needed. [...]
2021 - 10.1016/j.heliyon.2021.e08507
Heliyon, Vol. 7 (november 2021)
|
|
7.
|
4 p, 77.1 KB |
Anàlisi de la comprensió per part de l'alumnat sord dels documents televisius subtitulats i criteris de millora
/
Cambra, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia) ;
Leal, Aurora (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia) ;
Silvestre, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia)
Aquest article analitza com l'alumnat sord entén els dibuixos animats subtitulats de la televisió de Catalunya. Els resultats indiquen que l'alumnat amb sordesa te dificultats per comprendre els dibuixos animats no sols perquè la velocitat dels subtítols és excessiva, sinó també perquè la subtitulació literal no els permet mirar la imatge i extreure'n una significació del seu contingut. [...] This article analyses how deaf students understand subtitled cartoon programmes on Catalan television. Results indicate that students with deafness have problems in understanding cartoons, not only because the subtitles are too fast, but because literal subtitling does not allow them to look at the image and extract meaning from its content. [...]
2009
Quaderns del CAC, Núm. 31-32 (Juny 2009) , p. 145-148
|
|
8.
|
|
9.
|
1 p, 50.3 KB |
Vidusign, projecte europeu que promou l'ús creatiu del vídeo entre les persones sordes
/
Serrano Pau, Carrasumada (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Estudis i de Recerca Psicoeducativa sobre Sordesa i d'Altres Dificultats Comunicatives GISTAL) ;
Silvestre, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Estudis i de Recerca Psicoeducativa sobre Sordesa i d'Altres Dificultats Comunicatives GISTAL) ;
Laborda Molla, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Estudis i de Recerca Psicoeducativa sobre Sordesa i d'Altres Dificultats Comunicatives GISTAL) ;
Cambra, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Estudis i de Recerca Psicoeducativa sobre Sordesa i d'Altres Dificultats Comunicatives GISTAL)
Les professores Núria Silvestre, Cristina Laborda, Cristina Cambra i Carrasumada Serrano de la Facultat de Psicologia i de Ciències de l'Educació del CER-GISTAL de la UAB, especialitzat en la investigació de la comunicació i el desenvolupament psicoeducatiu de les persones amb sordesa, participen en un projecte europeu que s'emmarca en l'àmbit de la sordesa i la multimèdia juntament amb altres partners de Granada, Alemanya, Àustria, Gran Bretanya i Eslovènia. [...] Las profesoras Núria Silvestre, Cristina Laborda, Cristina Cámara y Carrasumada Serrano de la Facultad de Psicología y de Ciencias de la Educación del CER-GISTAL de la UAB, especializado en la investigación de la comunicación y el desarrollo psicoeducativo de las personas con sordera, participan en un proyecto europeo que se enmarca en el ámbito de la sordera y la multimedia junto con otros partners de Granada, Alemania, Austria, Gran Bretaña y Eslovenia. [...]
2014
UAB divulga, Octubre 2014
2 documents
|
|
10.
|
14 p, 680.3 KB |
Percepción de la sordera y la integración por parte del alumnado sin necesidades educativas especiales
/
Cambra, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Una de les questions socioafectives que preocupa especialment els professionals dedicats al'educació de l'alumnat sord és el grau d'acceptació d'aquests estudiants a l'aula ordinaria. L'objectiu d'aquest estudi és avaluar la percepció de l'alumnat sense necessitats educatives especials del deficit auditiu i de la integració de l'alumnat sord a l'aula, i veure si existiesen diferencies en lunció de l'edat. [...] Acceptance of deaf students by their hearing peers in regular classrooms is one of the socio-affective questions which interests specialists on education of the deaf. This study evaluates non-special educational needs students' perception of deafness and integration of deaf children in regular classrooms. [...] Una de las cuestiones socioafectivas que preocupa especialmente a los profesionales dedicados a la educación del alumnado sordo es el grado de aceptación de estos estudiantes en el aula ordinaria. El objetivo de este estudio es evaluar la percepción del alumnado sin necesidades educativas especiales del déficit auditivo y de la integración del alumnado sordo en el aula, y ver si existen diferencias en función de la edad. [...]
2005 - 10.5565/rev/educar.202
Educar, N. 36 (2005) p. 155-168
|
|