Medibloc

El blog de la Biblioteca de Medicina

Archive for febrer, 2011

febr. 28 2011

Congreso de Oncología para Estudiantes

Posted in Patologia |

Dels 3 a 5 de març proper es cel·lebrarà a Pamplona el VII Congreso de Oncología para Estudiantes, en concret a la Universidad de Navarra. Congrés dirigit a estudiants de medicina, bioquímica, biologia, nutrició, farmàcia i infermeria.

El programa és accesible a la Xarxa. En destaquem les quatre conferències magistrals:

Podeu seguir el Congreso via

Vídeo de presentació:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=bA-OixV1FbU[/youtube]


No hi ha comentaris

febr. 25 2011

I quin és el títol exacte d’aquesta revista?

Imagineu que localitzeu un article que us interessa: teniu ja la informació del volum, any i pàgines on es troba, així com també el títol de la revista en la seva forma abreujada… Ara només queda localitzar la publicació.
Però resulta que quan voleu cercar si la UAB té accés a la publicació, us adoneu que al catàleg del nostre Servei de Biblioteques la cerca es fa pel títol desenvolupat de la publicació… com podem saber el títol exacte? Segur que us heu trobat alguna vegada amb aquesta situació.
Doncs PubMed us dóna la solució! Cerqueu l’article que us interessa i quan el trobeu, cliqueu amb el ratolí a sobre del títol abreujat de la revista…

Font: Elaboració pròpia

I enllaçareu amb el catàleg de la National Library of Medicine (NLM), que us donarà tota la informació sobre la revista: títol exacte d’aquesta, títol abreujat, editorial, ISSN, any d’inici…
Fixeu-vos bé que a la fitxa de la revista, us apareixen 2 tipus d’abreviatures:

  • La NLM Title Abbreviation : utilitzada a PubMed
  • La ISO Abbreviation : utilitzada, per exemple, a ISI Web of Knowledge

És important que pareu atenció amb aquests 2 sistemes diferenciats d’abreviatures, ja que segons quin sistema de citació bibliogràfica empreu, se us demanarà l’abreviatura de la NLM o la de la ISO

Marta Jordan


No hi ha comentaris

febr. 23 2011

Nova interfície de MeSH

Posted in Biblioteca, Documentació |

Si fa uns quants mesos us presentàvem la nova interfície de PubMed ara ho hem de fer pel que fa a la base de dades MESH, que en té una de nova des de finals de gener.
Ara ja té la mateixa interfície que la resta del portal i, a més, en lloc de suggestions apareix l’autocompletat per als termes de cerca

Heus aqui la interfície antiga…

Interfície antiga (Elaboració pròpia)



i la nova…

Interfície nova (Elaboració pròpia)



Altres canvis:

  • La plana de MeSH s’estructura, ara, com la resta, els resultats a la part central , llistats, i a la columna dreta les funcions de navegació i cerca.
  • Per veure el que seria l’antic registre de termes del MeSH cal clicar l’opció Full o bé clicar sobre el descriptor dessitjat. Llavors trobem elements coneguts com els subheadings, la restricció de la cerca als Major topics, etc.
  • A la columna de la dreta hi apareix el Search builder, element amb el qual construirem les cerques afegint termes (amb subheadings, si cal) i relacionant-los amb els operadors booleans.
  • Existeix l’opció send to per enviar la informació com arxiu, al clipboard, etc.

Per saber-nes més


No hi ha comentaris

febr. 21 2011

El RACO de la medicina (2011)

Posted in Bibliografia, Biblioteca |

Volem tornar a parlar-vos de les Revistes Catalanes en Accés Obert (RACO) per dos motius:

Primer, perquè la plataforma ha arribat als 100.000 articles a text complet, el 83% dels quals són d’accés lliure. RACO compta amb 304 revistes de 57 institucions participants, entre elles la UAB. Podeu consultar les estadístiques referents a la Universitat tot clicant l’adreça:

 

En segon lloc, des de el darrer post on parlàvem d’aquest repossitori hi ha una nova revista de medicina disponible: Annals de medicina (ISSN 0210-7465), Revista de l’Acadèmia de Ciències Mèdiques i de la Salut de Catalunya i de Balears. La revista pretén ser una eina de comunicació entre els socis de l’Acadèmia, i entre aquests i l’entorn social i sanitari més proper.

Ara ja són 8 les revistes de medicina hostatjades al RACO.


No hi ha comentaris

febr. 18 2011

Un video val més que…

Posted in Documentació |

Avui us volem presentar un vídeo del Youtube.

Primer, perquè hi ha col·laborat la gent del Centre de Recursos Docents de la Facultat de Medicina.
Segon, perquè és un vídeo ideat pel Grup de màrqueting de recursos electrònics del CBUC per tal de difondre i donar visibilitat a la Biblioteca Digital de Catalunya. En concret pretén fer difusió de la plataforma Wiley Online.
Què és Wiley Online Library?

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=fx7IR5w08gY[/youtube]

Ara ja podeu consultar la plataforma amb més coneixement de causa.


No hi ha comentaris

febr. 17 2011

Formació online ProQuest i Refworks

Posted in Documentació, Serveis |

Per aquest mes de febrer ProQuest té programats dos cursets en línea en castellà:

  • ProQuest Social Sciences Premium Package: 22 de febrer, a les 12 h a.m.
  • ProQuest Central: 23 de febrer, 12 h a.m.

En el primer cas es tracta d’una base de dades centrada en les ciències socials i en el segon, ProQuest Central, ens referim a la base de dades per agregació més gran a data d’avui.
Per a la formació en línea, anomenada webinars, cal que us registreu prèviament a la website de ProQuest.



Pel que fa a Refworks, al febrer estan programats dos cursets en línia. Tots dos centrats en la nova versió 2.0 Beta.

  • Editor de Formatos Bibliográficos (RefWorks 2.0 “Beta”): 25 de febrer, 12 h a.m.
  • RefWorks en 15 minutos (RefWorks 2.0 “Beta”): 28 de febrer, 16 h p.m.

No cal dir que si voleu saber-ne més sobre el millor gestor de referències bibliogràfiques i/o preferiu la formació presencial podeu apuntar-vos als cursets que fem a la Biblioteca de Medicina. Tant a Bellaterra, com a Vall d’Hebron, com a Germans Trias i Pujol, com a…


No hi ha comentaris

febr. 16 2011

M’emporto el wifi!

Posted in Biblioteca, Serveis |

Eduroam és la contraccció d’education roaming és a dir una inciativa que permet la mobilitat informàtica segura desenvolupada per a la comunitat acadèmica. Eduroam oferiex connectivitat ‘wifi’ en els desplaçaments a la resta d’institucions que hi estan adherides. D’aquesta manera, els usuaris de les institucions que participen a Eduroam tenen accés a Internet a través de les xarxes sense fils de la resta d’institucions participants.

Un video explicatiu en castellà.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=1HQbU4KELtk[/youtube]

A nivell estatal se n’encarrega RedIRIS, i hi participen unes 113 institucions. Entre elles la UAB.

Trobareu més informació, així com les opcions de configuració, a les planes del Servei d’Informàtica.

També podeu optar per consultar el bloc d’eduroam a RedIRIS.


No hi ha comentaris

febr. 14 2011

Nou test per detectar grups tòxics en proteïnes

Molt freqüentment l’agregació de proteïnes i la formació d’almiloides estan implicats en la gestació de malalties neurodegeneratives.

Ara, un grup d’investigadors de la UAB, més concretament de l’Institut de Bioteconologia i Biomedicina, han desenvolupat un mètode, amb llevat Saccharomycus cerevisiae, que permet detectar la formació de les agregacions d’aquestes proteïnes.
El mètode permet seguir el procés d’agregació de proteïnes en viu, mitjançant tècniques de fluorescència. Per a Salvador Segura, aquest sistema (ja patentat) és força fàcil d’utilitzar i permet treballar amb molta més rapidesa, analitzant amb més fiabilitat l’eficàcia terapèutica de compostos contra els agregats.
Val a dir que aquest test pots ser molt útil per analitzar i detectar els agragts causants de malaltties com l’Alzheimer, el mal de Parkinson i el de Hutginton entre d’altres. Un prepint de l’article es pot consultar a la Revista Molecular Biosystems.

Font: la pròpia revista

L’article:


No hi ha comentaris

febr. 10 2011

Seminari extraordinari INC

Demà divendres 11 està programat un seminari extraordinari a la Facultat de Medicina, organitzat per l’Institut de Neurociències.
Aquest seminari serà impartit per David A Johnson del Clinical Neuropsychologist. El títol:

The reality of brain damage – does your work really matter?

david . Johnson


L’amfitrió de l’acte serà el doctor Ignacio Morgado i el lloc l’Aula 24 de la Facultat de Psicologia.


No hi ha comentaris

febr. 09 2011

Ja tenim guanyadora de l’I-Pod

Posted in Documentació, General, Serveis |

Recordareu que el passat 29 de novembre us invitàvem a participar en el sorteig d’un IPod entre els guanyadors d’un concurs convocat pel Consorci de Biblioteques Universitàries Catalanes i l’editorial Taylor and Francis.

Doncs bé la guanyadora ha estat Anaïs Ramirez Ferri de la Universitat de Barcelona. Malhauradament ens han tornat a guanyar. Això sí, no us desanimeu ja que el Grup de marqueting de recursos electrònics del CBUC promet més concursos.



L’objectiu del concurs, recordeu, era donar a conèixer la plataforma Informaworld d’aquesta editorial. Plataforma que inclou 1200 títols de revistes, la major part d’elles en anglès i de totes les disciplines científiques.

Us recomanem, doncs, donar un cop d’ull a la col·lecció de revites de medicina.

Abans, però, llegiu-vos les preguntes més freqüents en castellà sobre el funcionament de la plataforma.


No hi ha comentaris

Next »