març
26
2015
Arriba la Setmana Santa i a Medibloc us informem dels horaris de la Biblioteca de Medicina durant aquests dies.
Romandran TANCADES del 30 de març fins al 6 d’abril, ambdós inclosos:
- Biblioteca de Medicina-Bellaterra
- Biblioteca Universitària de Medicina i Infermeria Vall d’Hebron
- Biblioteca Campus Universitari Mar
- Fundació Josep Laporte (Hospital de Sant Pau)
OBRIRÀ del 30 de març al 2 d’abril, de 8.30 a 14.30 h:
- Biblioteca de l’Hospital Universitari Germans Trias i Pujol (del 3 al 6 d’abril tancat)
La resta de biblioteques de la UAB estaran TANCADES del 30 de març al 2 d’abril (ambdós inclosos). Podeu dirigir-vos a la Sala d’estudi de la Biblioteca de Ciències Socials en els següents horaris:
- Divendres 27 de març: fins les 24h
- Del 28 de març al 6 d’abril (ambdós inclosos): de 7 a 24h
- Dimarts 7 d’abril: obertura a les 7h
Recordeu que per accedir a les biblioteques de la UAB les nits, festius i caps de setmana caldrà acreditar-se amb el carnet UAB.
Us desitgem que aprofiteu aquests dies per descansar!
març
23
2015
Com ja sabeu, el Dipòsit Digital de Documents (DDD) és el repositori institucional de la Universitat Autònoma de Barcelona, i és l’eina a partir de la qual es recopila, gestiona, difon i preserva la producció científica, docent i institucional de la universitat.
Amb els anys, el Servei de Biblioteques de la UAB ha anat afegint serveis de valor afegit al DDD: exportar els registres a gestors bibliogràfics, compartir a través de les xarxes socials, estadístiques de consulta i descàrrega dels documents dipositats… eines que suposen millores en l’experiència de consulta del repositori.
La darrera novetat implementada al DDD és que també es pot consultar el núm. de cites que els documents han rebut a les bases de dades Scopus i Web of Science (WoS)
Quan un document al DDD té DOI i està indexat per una o totes dues bases de dades, ens permeten incorporar la dada que fa referència al número de cites i enllaçar amb aquestes cites. L’actualització d’aquesta informació no és a temps real sinó que té un petit decalatge d’aproximadament una setmana per necessitats del DDD.
La integració d’aquesta mètrica al nostre repositori li dóna un valor afegit que esperem sigui molt ben acollit, especialment, pel PDI, grups i centres de recerca de la Universitat.
Us mostrem un registre d’exemple

Cliqueu la imatge per a veure el registre complet
març
13
2015
Fa un temps, Elsevier informava que s’afegia un nou indicador de qualitat a la base de dades Scopus: es tracta de l’Impact per Publication (IPP).
L’IPP és una eina més que ajuda a valorar la qualitat de les revistes: es tracta de calcular les citacions que reben en un any determinat els articles publicats en una revista durant els 3 anys anteriors, dividit pel núm. total d’articles publicats per la revista durant aquests mateixos 3 anys.
És a dir:

Cliqueu sobre la imatge per ampliar-la
Cal tenir en compte que l’IPP, a diferència dels índexs SJR i SNIP, no està normalitzat; això implica que no el podem fer servir per comparar diferents revistes. Tot i així, és una eina més al nostre abast que – juntament amb la resta d’indicadors que ofereix Scopus – permet tenir una imatge aproximada del “comportament” d’una determinada revista al llarg dels anys.
Podreu consultar l’IPP de les publicacions d’Scopus dins la pestanya Compare Journals de la base de dades.
març
10
2015
Si fa temps us us parlàvem del Diccionari Enciclopèdic de Medicina, avui a la secció de diccionaris us volem presentar la nova versió electrònica de la segona edició revisada.
El diccionari, de més de 55.000 entrades, ha estat actualitzat, i la web presenta una nova interfície amb nou apartats com: autors, imatges, camps temàtics, ajuda, etc.
Però la part amb més novetats és la dedicada a la cerca. Amb la nova interfície hom pot fer cerques per entrades, dins la definició, per equivalents, sinònims, per mots o fragments, etc.
Així, ara podem cercar una entrada determinada al diccionari o bé les que comencen per un terme concret (aero p. ex.), o les que continguin un mot (arteria p. ex.) o les que acabin en aquest mot o fragment (itis p. ex.)
També ens permet fer una cerca per equivalents en altres idiomes (p. ex. “cancro”; càncer en italià) o cercar un mot o fragment dins la definició i no només per l’entrada.
I encara més, podem fer cerques per àrea temàtica, per sinònim i termes relacionats.
Amb enllaços hom pot veure el llistat d’abreviatures i el d’imatges i taules. Des de les entrades hi consten els enllaços a les imatges i taules quan se’n disposa.

Clica la imatge per anar al diccionari
Inclou una guia d’ajuda per a les opcions de cerca.
març
06
2015
Durant el mes de Març, la Biblioteca de Medicina – Bellaterra organitza sessions de formació gratuïtes sobre la cerca a les bases de dades Web of Science i Scopus.
Scopus: és una base de dades multidisciplinar de l’editorial Elsevier que permet fer cerques temàtiques, conèixer diversos índexs de qualitat de les revistes, les cites rebudes d’un article , l’índex H dels autors i la generació d’informes de producció científica dels investigadors.
Web of Science (WoS): base de dades multidisciplinar que, entre molts altres indicadors, permet conèixer el Factor d’Impacte de revistes, les cites rebudes d’un article, l’índex H dels autors i la creació de gràfiques amb l’anàlisi de la producció científica dels investigadors.
- Sessió Scopus: dilluns 16 de març, de 16 a 18 h. Inscripció
- Sessió WoS: dimecres 18 de març, de 12 a 14 h. Inscripció
març
03
2015
La FECYT ha desenvolupat, conjuntament amb Elsevier i Thomson Reuters, una eina que permet exportar els articles procedents de les bases de dades Scopus i Web of Science al Currículm Vitae Normalitzat (CVN).
Amb aquesta eina, els investigadors podran triar les publicacions que desitgin per exportar-les en format CVN. Al final del procés, rebran un arxiu on hi constaran les publicacions i les cites rebudes: aquest arxiu es podrà importar, posteriorment, a l’editor de CVN.
Aquesta funcionalitat es troba ja integrada dins les bases de dades:
- Web of Science: l’opció es troba a la pantalla de resultats de la cerca
Cliqueu la imatge per ampliar-la
- Scopus: per exportar els registres, cal entrar a la pantalla de l’autor
Cliqueu la imatge per ampliar-la
Recordeu que per poder consultar aquestes bases de dades cal que hi accediu des d’un ordinador connectat a la xarxa de la UAB. Si us trobeu fora del campus, heu de validar-vos a través del servei ARE.