Una experiència de "paga el que vulguis"
León Medina, Francisco José (Universitat de Girona)
Tena Sánchez, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
Noguera, Jose A (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
Grup de Sociologia Analítica i Disseny Institucional

Títol variant: Una experiencia de "paga lo que quieras"
Data: 2013
Resum: En els darrers anys s'estan popularitzant arreu del món les experiències de "paga el que vulguis": un sistema en el que els consumidors decideixen lliurement quant volen pagar per un producte o servei ofert al mercat (incloent-hi la possibilitat de no pagar). Investigadors de la UAB i de la UdG han analitzat empíricament una d'aquestes experiències: El Trato de l'agència de viatges Atrápalo. Els resultats mostren que una majoria dels clients va realitzar pagaments pels serveis gaudits, tot i que d'uns imports modestos. A diferència d'altres experiències profitoses de "paga el que vulguis", amb El Trato només es va ingressar el 5% del preu de mercat del conjunt de productes oferts. Els investigadors expliquen aquest fet per la forma en que es va presentar la campanya.
Resum: En los últimos años se están popularizando en todo el mundo las experiencias de "paga lo que quieras": un sistema en el que los consumidores deciden libremente cuánto quieren pagar por un producto o servicio ofrecido en el mercado (incluyendo la posibilidad de no pagar). Investigadores de la UAB y la UdG han analizado empíricamente una de estas experiencias: El Trato de la agencia de viajes Atrápalo. Los resultados muestran que una mayoría de los clientes realizó pagos por los servicios disfrutados, aunque de unos importes modestos. A diferencia de otras experiencias provechosas de "paga lo que quieras", con El Trato sólo se ingresó el 5% del precio de mercado del conjunto de los productos ofrecidos. Los investigadores explican este hecho por la forma en que se presentó la campaña.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan aquestes es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original i es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català i Castellà
Document: Article ; divulgació ; Versió publicada
Publicat a: UAB divulga, febrer 2013, p. 1-2, ISSN 2014-6388



Català
2 p, 36.9 KB

Español
3 p, 118.5 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Documents dels grups de recerca de la UAB > Centres i grups de recerca (producció científica) > Ciències socials i jurídiques > GSADI Sociologia Analítica i Disseny Institucional
Articles > Articles publicats > UAB Divulga
Articles > Articles de divulgació

 Registre creat el 2013-03-05, darrera modificació el 2024-03-11



   Favorit i Compartir