Google Scholar: cites
El tractament de la diversitat en el treball per projectes
Grup de treball Llenguatge escrit i educació especial
Albiñana, Emi
Balaguer, Ubalda
Benavent, Vicent
Bono, Vicent
Borràs, Encarna
Català, Rosa Anna
Gràcia, Vicent
Llopis, Encarna
Morant, Xaro
Morera, Marian
Palomares, Amparo
Peiró, Maite
Pérez, Ana
Pons, Maite

Data: 1998
Resum: L'article fa una reflexió, a partir d'un enfocament constructivista, del treball per projectes amb l'alumnat amb necessitats educatives especials. Segons els autors, professors i professores d'aules d'educació especial de centres ordinaris, aquest és un document obert, fruit de les investigacions realitzades per aquest grup de professionals, el quals consideren el treball per projectes com un procés creatiu que es pot utilitzar com a recurs didàctic de suport per al tractament de la diversitat en els centres d'educació especial. A partir d'aquesta afirmació s'aprofita per convidar el col·lectiu que treballa en aquests centres a replantejar-se el treball cooperatiu com a motor que facilita els canvis dins els diferents entorns.
Resum: El artículo hace una reflexión, a partir de un enfoque constructivista, del trabajo por proyectos con alumnado con necesidades educativas especiales. Según los autores, profesores y profesoras de aulas de educación especial de centros ordinarios, éste es un documento abierto, fruto de las investigaciones realizadas por este grupo de profesionales, que consideran el trabajo por proyectos como un proceso creativo que se puede utilizar como recurso didáctico de soporte para el tratamiento de la diversidad en los centros de educación especial. A partir de esta afirmación se aprovecha para invitar al colectivo que trabaja en estos centros a replantearse el trabajo cooperativo como motor que facilita los cambios dentro de los diferentes entornos.
Resum: From a constructivist point of view, the aim of this article is to think over the work by projects with students who have special educational needs. The authors, who teach in Special Education classrooms in ordinary schools, consider this paper to be open and they point out the fact that it has only been possible thanks to their investigations. They also consider the work by projects as a creative process, which may be used as a didactic means to deal with the diversity existing in Special Education schools. Finally, they invite all those people who work in these kind of schools to see co-operative work as a way to bring about change in the different environments.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Treball per projectes ; Educació especial ; Llenguatge escrit ; Tractament de la diversitat ; Trabajo por poyectos ; Educación especial ; Lenguaje escrito ; Tratamiento de la diversidad ; Work by projects ; Special education ; Written language ; Treatment of diversity
Publicat a: Educar, N. 22-23 (1998) , p. 301-305, ISSN 2014-8801

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Educar/article/view/20697
Adreça original: https://educar.uab.cat/article/view/v22-23-vvaa
DOI: 10.5565/rev/educar.364


5 p, 28.9 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Educar
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2006-03-13, darrera modificació el 2022-02-20



   Favorit i Compartir