La competència d'ús de proves científiques : quines dimensions es promouen a les activitats de l'aula de ciències?
Garrido Espeja, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
Fecha: |
2013 |
Resumen: |
L'ús de proves científiques és la competència científica que obté pitjors resultats en les proves per a alumnes, com és el cas de les proves internacionals PISA, però la menys treballada pels professors de ciències. Conèixer les dimensions d'aquesta competència i quines d'elles es treballen (i com) a les aules de ciències del nostre país pot ajudar a dis-senyar activitats adequades per promoure-la, així com conèixer les característiques que ha de tenir una formació de professorat que vulgui potenciar la utilització de proves cientí-fiques a l'aula. Els resultats mostren una gran diversitat i complexitat en el tipus d'activitats d'ús de proves, tot i que el treball que es fa de les diferents dimensions en les activitats d'aula és desigual, fomentant una visió acrítica i per tant poc completa de la competència. |
Derechos: |
Tots els drets reservats. |
Lengua: |
Català |
Documento: |
Article ; recerca ; Versió publicada |
Materia: |
Ús de proves ;
Competència científica ;
Indagació ;
Argumentació |
Publicado en: |
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 24 (Març 2013) , p. 42-47, ISSN 1699-6712 |
Adreça original: https://revistes.uab.cat/ciencies/article/view/n24-garrido-couso
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ciencies/article/view/263953
DOI: 10.5565/rev/ciencies.102
El registro aparece en las colecciones:
Documentos de investigación >
Documentos de los grupos de investigación de la UAB >
Centros y grupos de investigación (producción científica) >
Ciencias sociales y jurídicas >
Centro de Investigación para la Educación Científica y Matemática (CRECIM)Artículos >
Artículos publicados >
CiènciesArtículos >
Artículos de investigación
Registro creado el 2013-04-19, última modificación el 2022-09-04