Scopus: 1 cites, Google Scholar: cites
An evolutionary approach to air transport : market, technology and institutional co-evolution
Suau-Sanchez, Pere (Cranfield University. Department of Air Transport)
Pallares-Barbera, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia)

Títol variant: Un enfocament evolucionista del transport aeri : coevolució del mercat, la tecnologia i les institucions
Títol variant: Un enfoque evolucionista del transporte aéreo : coevolución del mercado, la tecnología y las instituciones
Títol variant: Une approche évolutionniste au transport aérien : coévolution du marché, de la technologie et des institutions
Data: 2013
Resum: This paper covers the development dynamics of the air transportation industry. Having the evolutionary economic geography as the frame of reference, we analyze the co-evolution of the market (selective environment), the aeronautics knowledge and equipment (technology) and the air transportation institutional policy (policy). The stress is on those factors affecting network formation and tie selection. The results of this investigation add to the limited empirical research on the evolution of transport network systems. We found that air transport shows a path dependency; although at the same time has a strong level of uncertainty due to exogenous factors. Also, the co-evolution between the selective market environment, technology and institutional decisions has been verified. The latter happen to be key, as the evolution of air transportation can only be understood in the context of a mixed regulatory environment that provides different levels of freedom for network formation.
Resum: Aquest article se centra en les dinàmiques existents a la indústria del transport aeri. Utilitzant com a marc teòric la geografia econòmica evolucionista, analitzem la coevolució entre el mercat (ambient selectiu), el coneixement i l'equipament aeronàutic (tecnologia) i les polítiques públiques en transport aeri (institucions). El focus de la nostra anàlisi se situa en els factors que afecten la formació de la xarxa i la selecció d'enllaços. Els resultats mostren que el transport aeri té una alta dependència de la trajectòria anterior, tot i que al mateix temps demostra una alta incertesa a causa de factors externs. També s'ha confirmat l'existència de processos de coevolució entre l'ambient selectiu del mercat, la tecnologia i les decisions institucionals. Aquestes últimes demostren ser claus, ja que l'evolució del transport aeri només es pot entendre en el context d'un ambient de regulació mixta que proporciona diferents nivells de llibertat per a la formació de xarxes.
Resum: Este artículo se centra en las dinámicas existentes en la industria del transporte aéreo. Utilizando como marco teórico la geografía económica evolucionista, analizamos la coevolución entre el mercado (ambiente selectivo), el conocimiento y el equipo aeronáutico (tecnología) y las políticas públicas de transporte aéreo (instituciones). El foco de nuestro análisis se centra en los factores que afectan a la formación de la red y la selección de enlaces. Los resultados muestran que el transporte aéreo tiene una alta dependencia de la trayectoria anterior, aunque al mismo tiempo demuestra una alta incertidumbre a causa de factores externos. También se ha confirmado la existencia de procesos de coevolución entre el ambiente selectivo del mercado, la tecnología y las decisiones institucionales. Estas últimas demuestran ser claves, ya que la evolución del transporte aéreo solo puede entenderse en el contexto de un ambiente de regulación mixta que proporciona diferentes niveles de libertad para la formación de redes.
Resum: Cet article met l'accent sur la dynamique de développement de l'industrie du transport aérien. Avec la géographie économique évolutionniste comme cadre de référence, nous analysons la coévolution du marché (milieu sélectif), avec la connaissance et l'équipement aéronautique (technologie) et la politique institutionnel des transports aériens (politique). L'accent est mis sur les facteurs qui influent sur la formation des réseaux et la sélection des liaisons aériennes. Les résultats de cette étude ont permis d'améliorer la recherche empirique sur l'évolution des systèmes de réseau de transport. Nous avons constaté que le transport aérien montre une dépendance au sentier, bien que dans le même temps a un fort niveau d'incertitude due à des facteurs exogènes. De plus, nous avons vérifiée la coévolution entre l'environnement sélective du marché, la technologie et les décisions institutionnelles. Ces derniers sont des décisions clés, car l'évolution du transport aérienne peut être comprise que dans le contexte d'un environnement mixte réglementaire qui offre différents niveaux de liberté pour la formation des réseaux.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Anglès
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Air transport ; Economic geography ; Network ; Path dependency ; Transport aeri ; Geografia econòmica ; Xarxes ; Dependència de la trajectòria prèvia ; Transporte aéreo ; Geografía económica ; Redes ; Dependencia de la trayectoria anterior ; Transport aérien ; Géographie économique ; Réseaux ; Dépendance au sentier
Publicat a: Documents d'anàlisi geogràfica, Vol. 59, Núm. 3 (Setembre-Desembre 2013) , p. 543-557, ISSN 2014-4512

Adreça original: https://dag.revista.uab.es/article/view/v59-n3-suau-sanchez-pallares-barbera
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/DocumentsAnalisi/article/view/291436
DOI: 10.5565/rev/dag.62


15 p, 179.6 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Documents d'anàlisi geogràfica
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2013-09-25, darrera modificació el 2022-03-15



   Favorit i Compartir