Google Scholar: cites
La sabiduría de lo incierto. Sobre ética y educación desde un punto de vista literario
Mèlich, Joan-Carles (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social)

Data: 2003
Resum: El objetivo de este artículo radica básicamente en mostrar el punto de vista literario en educación ética. Para ello, el autor propone una educación ética basada en la sabiduría de lo incierto, esto es, la práctica educativa como la apertura a la incesante transformación, una transformación ambigua, transgresora, sin verdades absolutas o intemporales. El punto de vista literario, la sabiduría de lo incierto, es un aspecto ineludible de toda educación ética, por cuanto huye de todo dogmatismo y certeza definitivas y se abre a la contingencia y a la ambigüedad.
Resum: L'objectiu d'aquest article radica bàsicament a mostrar el punt de vista literari en l'educació ètica. Per fer-ho, l'autor proposa una educació ètica basada en la saviesa de la incertesa, és a dir, la pràctica educativa com l'obertura a la transformació contínua, una transformació ambigua, transgressora, sense veritats absolutes o intemporals. El punt de vista literari, la saviesa de la incertesa és un aspecte ineludible de tota educació ètica, ja que fuig del dogmatisme i de certeses definitives i s'obre a la contingència i a l'ambigüitat.
Resum: The aim of this article is basically to show the literary point of view on ethics education. To do so, the author propose an ethics education based on the knowledge of the uncertain, that is to say, the educational practice as the openess to the never ending transformation, an ambigous transformation, without absolute trues or untemporary ones. The literary point of view, the knowledge of the uncertain is an unavoidable of any ethics education because it defuges from any dogmatism and complete certainities and it opnes to contingency and to ambiguity.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Educación ética ; Literatura ; Transformación ; Educació ètica ; Transformació ; Ethics education ; Literature ; Transformation
Publicat a: Educar, N. 31 (2003) , p. 33-45, ISSN 2014-8801

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Educar/article/view/20770
Adreça original: https://educar.uab.cat/article/view/v31-melich
DOI: 10.5565/rev/educar.303


13 p, 58.7 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Educar
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2006-03-13, darrera modificació el 2022-02-20



   Favorit i Compartir