Self-determination in teaching formative basketball players and its influence on respect to rules and opponents
Pulido González, Juan José (Universidad de Extremadura)
Sánchez-Miguel, Pedro A. (Universidad de Extremadura)
Leo Marcos, Francisco Miguel (Universidad de Extremadura)
Sánchez-Oliva, David (Universidad de Extremadura)
Amado Alonso, Diana (Universidad de Extremadura)

Fecha: 2013
Resumen: The aim of this study was to examine adaptive behaviors in teaching formative basketball players with regard to their motivations to play. Hence, 284 federative basketball players, ranging in age from 11 to 16 years old from the Region of Extremadura took part in the study. Descriptive analysis, correlation analysis and lineal regression analysis were conducted with SPSS 19. 0 statistical program. Results showed that more self-determined players had greater adaptive conducts, such as respect to rules and opponents. Finally, it is noteworthy to provide intrinsic regulations in youth basketball players to create a good learning and promotes social values.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre i quan aquestes es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original i es reconegui l'autoria. Creative Commons
Lengua: Anglès.
Documento: article ; recerca ; publishedVersion
Materia: Motivació ; Esport ; Conductes adaptatives ; Adolescents ; Motivation ; Sport ; Adaptive behaviors
Publicado en: Revista de psicología del deporte, Vol. 22, Núm. 1 (2013) , p. 267-270, ISSN 1988-5636

Adreça original: https://www.rpd-online.com/article/view/1344


4 p, 138.2 KB

El registro aparece en las colecciones:
Artículos > Artículos publicados > Revista de psicología del deporte
Artículos > Artículos de investigación

 Registro creado el 2014-01-10, última modificación el 2018-11-11



   Favorit i Compartir