Self-determination in teaching formative basketball players and its influence on respect to rules and opponents
Pulido González, Juan José (Universidad de Extremadura)
Sánchez-Miguel, Pedro A. (Universidad de Extremadura)
Leo Marcos, Francisco Miguel (Universidad de Extremadura)
Sánchez-Oliva, David (Universidad de Extremadura)
Amado Alonso, Diana (Universidad de Extremadura)

Data: 2013
Resum: The aim of this study was to examine adaptive behaviors in teaching formative basketball players with regard to their motivations to play. Hence, 284 federative basketball players, ranging in age from 11 to 16 years old from the Region of Extremadura took part in the study. Descriptive analysis, correlation analysis and lineal regression analysis were conducted with SPSS 19. 0 statistical program. Results showed that more self-determined players had greater adaptive conducts, such as respect to rules and opponents. Finally, it is noteworthy to provide intrinsic regulations in youth basketball players to create a good learning and promotes social values.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre i quan aquestes es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original i es reconegui l'autoria. Creative Commons
Llengua: Anglès
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Motivació ; Esport ; Conductes adaptatives ; Adolescents ; Motivation ; Sport ; Adaptive behaviors
Publicat a: Revista de psicología del deporte, Vol. 22, Núm. 1 (2013) , p. 267-270, ISSN 1988-5636



4 p, 138.2 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Revista de psicología del deporte
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2014-01-10, darrera modificació el 2023-01-21



   Favorit i Compartir