Teaching media accessibility : three case-studies
Matamala, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació)
Orero, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació)

Date: 2013
Abstract: Media access and information access have been part of a proactive policy at different UAB sectors, from student's welfare office, building administration and architecture to research and training. The aim of this paper is to present three experiences related to the teaching of media accessibility at the Universitat Autònoma de Barcelona, focusing on student's cooperative work and lecture organisation. The focus will be on a newly-created MA course on Accessibility and Interactivity within the MA in Multimedia Ambient Intelligence, an online MA in Audiovisual Translation, and an undergraduate course in Audiovisual Translation and Localisation.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Language: Anglès
Document: Comunicació de congrés
Subject: Audiovisual translation ; Media accessibility ; Learning
Published in: IV Congrés Internacional UNIVEST'13 "Estratègies cap a l'aprenentatge col·laboratiu". Girona, Catalunya, 4t : 2013



4 p, 139.9 KB

The record appears in these collections:
Research literature > UAB research groups literature > Research Centres and Groups (research output) > Arts and Humanities > TransMedia Catalonia
Contributions to meetings and congresses > Papers and communications > UAB papers and communications

 Record created 2014-04-04, last modified 2023-01-12



   Favorit i Compartir