Hacia la excelencia educativa en las comunidades de aprendizaje : participación, interactividad y aprendizaje
Ferrer-Esteban, Gerard (Universitat Autònoma de Barcelona. Fòrum IDEA)
Fecha: |
2005 |
Resumen: |
El projecte «Comunitats d'Aprenentatge» es defineix com una alternativa que guia la transformació de situacions de desigualtat educativa en situacions on es generin oportunitats d'aprenentatge per a tothom. L'aplicabilitat d'aquest projecte, el qual presenta un alt nivell d'operativitat, es tradueix, entre d'altres propostes, en la sistematització de metodologies didàctiques que aconsegueixen connectar els plantejaments teòrics fonamentadors del projecte amb una sèrie d'estratègies metodològiques que orienten els processos d'ensenyament- aprenentatge cap a l'excel·lència educativa. En aquest sentit, els «grups interactius» responen a la necessitat d'obrir les aules a la participació de la comunitat -familiars, voluntaris i altres agents- per tal d'afavorir l'aprenentatge dels infants. |
Resumen: |
The Learning Communities Project is defined as an educational alternative that drives the transformation of situations of educational inequality towards situations where learning opportunities for everybody are generated. The applicability of this highly operational project leads, amongst other things, to the systematization of didactic methodologies that are capable of connecting the underlying theoretical principles to a series of strategic methodologies that guide the teaching-learning processes towards educational excellence. In this sense, «interactive groups» meet the demand to open the classroom to community participation -relatives, volunteers and others- in order to enhance the learning process in children. |
Resumen: |
El proyecto Comunidades de Aprendizaje se define como una alternativa que guía la transformación de situaciones de desigualdad educativa en situaciones en las que se generen oportunidades de aprendizaje para todos y todas. La aplicabilidad de este proyecto, el cual presenta un alto nivel de operatividad, se traduce, entre otras propuestas, en la sistematización de metodologías didácticas que logran conectar los planteamientos teóricos que fundamentan el proyecto con una serie de estrategias metodológicas que orientan los procesos de enseñanza-aprendizaje hacia la excelencia educativa. En este sentido, los «grupos interactivos » responden a la necesidad de abrir las aulas a la participación de la comunidad -familiares, voluntarios y otros agentes- para favorecer el aprendizaje de los niños y las niñas. |
Derechos: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. |
Lengua: |
Castellà |
Documento: |
Article ; recerca ; Versió publicada |
Materia: |
Comunitats d'aprenentatge ;
Oportunitats educatives ;
Participació ;
Learning communities ;
Learning opportunities ;
Participation ;
Comunidades de aprendizaje ;
Oportunidades educativas ;
Participación |
Publicado en: |
Educar, N. 35 (2005) , p. 61-70, ISSN 2014-8801 |
Adreça original: https://educar.uab.cat/article/view/v35-ferrer
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Educar/article/view/20815
DOI: 10.5565/rev/educar.214
El registro aparece en las colecciones:
Artículos >
Artículos publicados >
EducarArtículos >
Artículos de investigación
Registro creado el 2006-03-13, última modificación el 2023-10-01