Y después de PISA, ¿qué? propuestas para desarrollar la competencia científica en el aula de ciencias de profesores en ejercicio y futuros profesores de ciencias
Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)

Fecha: 2009
Resumen: PISA has evidenced that, despite pupils' scientific competence is the main goal of Science Education, this goal is not met. Previous research suggest that one of the reasons is in-service teachers' conceptual difficulties regarding the competency framework. This is particularly the case for the sub-competence "Using Scientific Evidence". In this research, we address this problem for both in and pre-service teachers by proposing a new mentor-mentee model that focus on the use of this competence in the Science classroom. First results indicate that, despite shortcomings of the initial tasks, understandings of the competency framework have improved. The analysis also offers an instrument for the analysis of the quality (regarding argumentation, data, contextualisation and view of NOS) of teaching tasks to develop the competence.
Derechos: Tots els drets reservats.
Lengua: Castellà
Documento: Article ; recerca ; Versió publicada
Publicado en: Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2009) , p. 3547-3550, ISSN 2174-6486

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/294724


4 p, 43.3 KB

El registro aparece en las colecciones:
Documentos de investigación > Documentos de los grupos de investigación de la UAB > Centros y grupos de investigación (producción científica) > Ciencias sociales y jurídicas > Centro de Investigación para la Educación Científica y Matemática (CRECIM)
Artículos > Artículos publicados > Enseñanza de las ciencias
Artículos > Artículos de investigación

 Registro creado el 2015-03-26, última modificación el 2023-10-01



   Favorit i Compartir