Catálogo crítico de diccionarios didácticos actuales, con especial atención al tratamiento de la homonimia y la polisemia
Planells Medina, Samanta
Garriga Escribano, Cecilio, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola)
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Filosofia i Lletres
Date: |
2015 |
Description: |
50 pag. |
Abstract: |
El diccionario ha sido considerado una herramienta didáctica que afianza los pasos del alumno en el proceso de aprendizaje y en las sucesivas etapas de formación. Para alcanzar tal objetivo el lexicógrafo debe tomar una serie de decisiones que se adecuen a sus necesidades y conocimientos. En esta línea, el presente trabajo pretende la elaboración de un catálogo de diccionarios didácticos actuales, a partir del cual se realizará un análisis contrastivo de tres de ellos. Esto permitirá, a su vez, centrar el estudio en un aspecto concreto: el tratamiento de la homonimia y la polisemia y la repercusión que dicho tratamiento tiene en el escolar. |
Abstract: |
El diccionari ha estat considerat un instrument didàctic que aferma els passos de l'alumne en el procés d'aprenentatge i en les successives etapes de formació. Per tal d'aconseguir aquest objectiu, el lexicògraf ha de prendre una sèrie de decisions que s'adaptin a les seves necessitats i coneixements. En aquesta direcció, el present treball pretén l'elaboració d'un catàleg de diccionaris didàctics actuals, a partir del qual es farà una anàlisi contrastiva de tres d'ells. Això permetrà, al seu torn, centrar l'estudi en un aspecte concret: el tractament de l'homonímia i la polisèmia i la repercussió que aquest té en l'escolar. |
Rights: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. |
Language: |
Castellà |
Studies: |
Llengua i Literatura Espanyoles [2500248] |
Study plan: |
Grau en Llengua i Literatura Espanyoles [808] |
Document: |
Treball final de grau ; Text |
Subject: |
Lexicografía didáctica ;
Diccionario escolar monolingüe del español ;
Catálogo crítico ;
Análisis contrastivo ;
Características estructurales ;
Homonimia y polisemia ;
Homografía ;
Escolar ;
Herramienta didáctica ;
Proceso de enseñanza/aprendizaje de la lengua ;
Lexicografia didàctica ;
Diccionari escolar monolingüe de l'espanyol ;
Catàleg crític ;
Anàlisi contrastiu ;
Característiques estructurals ;
Homonímia i polisèmia ;
Homografia ;
Eina didàctica ;
Procés d'ensenyament/aprenentatge d'una llengua |
The record appears in these collections:
Research literature >
Bachelor's degree final project >
Faculty of Philosophy and Letters. TFG
Record created 2015-08-26, last modified 2024-05-20