¿Puede hablarse de consenso constructivista en la educación científica?
Gil Pérez, Daniel
Carrascosa Alís, Jaime
Dumas Carré, Andrée
Furió Mas, Carles
Gallego, Rómulo
Gené Duch, Anna
González, Eduardo
Guisasola, Jenaro
Martínez-Torregrosa, Joaquín
Pessoa de Carvalho, Anna M.
Salinas, Julia
Tricárico, Hugo
Valdés, Pablo

Date: 1999
Abstract: In this paper we analyse some of the criticisms that are being made to the «constructivist paradigm» and their implications on the development of the didactic of the sciences as a theoretical body knowledge.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Language: Castellà.
Document: Article ; recerca ; article ; publishedVersion
Published in: Enseñanza de las ciencias, V. 17 N. 3 (1999) , p. 503-512, ISSN 0212-4521

Adreça alternativa: https://www.raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/21612


10 p, 317.2 KB

The record appears in these collections:
Articles > Published articles > Enseñanza de las ciencias
Articles > Research articles

 Record created 2006-03-13, last modified 2019-11-05



   Favorit i Compartir