La investigación en organización escolar
Gairín Sallán, Joaquín (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
Goikoetxea Piérola, Javier (Universidad del País Vasco. Departamento de Didáctica y Organización Escolar)

Additional title: Research in school organization
Date: 2008
Abstract: En la primera parte de este trabajo se hace una descripción de los aprendizajes básicos sobre los procesos de mejora escolar que se han realizado en las últimas décadas y se presenta un marco conceptual de la mejora escolar tal como se entiende actualmente. Este marco general sirve de fundamento y de introducción a las diversas temáticas de investigación que se integran en el área de Didáctica y Organización Escolar (DOE). En la segunda parte se presenta la sub-línea Investigación en organización escolar que, junto a otra sub-línea sobre Tecnologías de la Información conforman la línea que, desde DOE, se atiende dentro del master universitario de Psicodidáctica de la Universidad del País Vasco.
Abstract: This paper describes the basic learning on the school improvement process that has been made in recent decades and presents a conceptual framework for the school improvement as it is currently understood. This framework provides the foundation and introduction to the various fields of research that are integrated into the area of Education and School Organization (ESO). In the second part is presented the sub-line Research in School Organization that, beside the other sub-line Information Techologies conforme the line that, from ESO, is worked in the discipline school organization in the universitary master of educational psychology and specific didactics.
Rights: Aquest material està protegit per drets d'autor i/o drets afins. Podeu utilitzar aquest material en funció del que permet la legislació de drets d'autor i drets afins d'aplicació al vostre cas. Per a d'altres usos heu d'obtenir permís del(s) titular(s) de drets.
Language: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Subject: Mejora escolar ; Desarrollo organizacional ; Nuevas tecnologías ; Formación del profesorado ; School improvement ; Organizational development ; New technologies ; Teacher training
Published in: Revista de psicodidáctica, Vol. 13, núm. 2 (2008) , p. 73-95, ISSN 1136-1034



24 p, 138.6 KB

The record appears in these collections:
Research literature > UAB research groups literature > Research Centres and Groups (research output) > Social and Legal Sciences > Center for Research and Studies for Organizational Development (CRiEDO)
Articles > Research articles
Articles > Published articles

 Record created 2016-04-06, last modified 2024-11-24



   Favorit i Compartir