Una propuesta didáctica basada en la investigación para el uso de analogías en la enseñanza de las ciencias
Oliva-Martínez, José María (Centro de Profesorado de Cádiz (Andalusia))
Aragón, María del Mar (IES Drago (Cadis, Andalusia))
Mateo, J. (IES La Pedrera Blanca (Chiclana de la Frontera, Andalusia))
Bonat, M. (IES La Vega del Guadalete (La Barca de la Florida, Andalusia))

Fecha: 2001
Resumen: In this paper, an analysis about the advantages and difficulties of the analogies, as a didactic resource in science education, is accomplished. According to the results of the investigation developed in this field during the last years, some criteria to take into account with the purpose of improving their use in the classroom, are also provided. All these contributions are accompanied by concrete examples that help to illustrate the considerations and the didactic implications for educational practice.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Lengua: Castellà
Documento: article ; recerca ; publishedVersion
Publicado en: Enseñanza de las ciencias, V. 19 N. 3 (2001) , p. 453-470, ISSN 2174-6486

Adreça alternativa: https://www.raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/21770


18 p, 268.5 KB

El registro aparece en las colecciones:
Artículos > Artículos publicados > Enseñanza de las ciencias
Artículos > Artículos de investigación

 Registro creado el 2006-03-13, última modificación el 2020-11-05



   Favorit i Compartir