Web of Science: 3 cites, Scopus: 4 cites, Google Scholar: cites
Aprendizaje de la teoría de inducción electromagnética en cursos universitarios de física general : una enseñanza por resolución guiada de problemas
Almudí García, José Manuel (Universidad del País Vasco. Departamento de Física Aplicada)
Zuza, Kristina (Universidad del País Vasco. Departamento de Física Aplicada)
Guisasola Aranzabal, Jenaro (Universidad del País Vasco. Departamento de Física Aplicada)

Títol variant: Aprenentatge de la teoria d'inducció electromagnètica en cursos universitaris de física general : un ensenyament per resolució guiada de problemes
Títol variant: Learning of electromagnetic induction theory in general physics university courses : a teaching based on guided problem solving
Data: 2016
Resum: Este estudio describe el diseño, implementación y efectividad de una secuencia de enseñanza sobre inducción electromagnética (IEM) para primer curso de grados de ciencias e ingeniería. Dicha secuencia ha sido diseñada teniendo en cuenta diversos aspectos tales como: los intereses, actitudes y valores de los estudiantes y los estándares del currículo; los resultados de los estudios empíricos sobre concepciones y razonamientos de los estudiantes, y, también, las contribuciones relativas a cómo se aprende y se enseña en el ámbito de las ciencias. La evaluación de la secuencia se ha realizado de forma «interna», comparando los resultados obtenidos por el grupo «experimental» de estudiantes antes y después de implementar la secuencia; también de manera «externa», comparando los resultados de ese grupo con uno de control. Los resultados obtenidos en el grupo experimental indican que la aplicación de la secuencia diseñada ha contribuido a la mejor comprensión de algunas ideas clave de la IEM.
Resum: Aquest estudi descriu el disseny, implementació i efectivitat d'una seqüència d'ensenyament sobre inducció electromagnètica (IEM) per a primer curs de graus de ciències i enginyeria. Aquesta seqüència ha estat dissenyada tenint en compte diversos aspectes tals com: els interessos, actituds i valors dels estudiants i els estàndards del currículum; els resultats dels estudis empírics sobre concepcions i raonaments dels estudiants, i, també, les contribucions relatives a com s'aprèn i s'ensenya en l'àmbit de les ciències. L'avaluació de la seqüència s'ha realitzat de forma «interna», comparant els resultats obtinguts pel grup «experimental» d'estudiants abans i després d'implementar la seqüència; també de manera «externa», comparant els resultats d'aquest grup amb un de control. Els resultats obtinguts en el grup experimental indiquen que l'aplicació de la seqüència dissenyada ha contribuït a la millor comprensió d'algunes idees clau de la IEM.
Resum: This study describes the design, implementation and effectiveness of a sequence of teaching on Electromagnetic induction (IEM) for the first course in science and engineering degrees. The script has been designed taking into account aspects such as: the interests, attitudes and values of students and the curriculum standards; the results of empirical studies on concepts and students reasoning; and also, the relative contributions to how the way we learn and are taught in the field of science. The evaluation of the sequence has been made in an «internal» way, comparing the results obtained by the «experimental» group of students before and after implementing the sequence; it has also been made in an «external» way by comparing the results of this group with a control one. The results obtained in the experimental group point out that the implementation of the designed sequence has contributed to the better understanding of some key ideas of the IEM.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Secuencias de enseñanza ; Inducción electromagnética ; Enseñanza de la física en la universidad ; Seqüències d'ensenyament ; Inducció electromagnètica ; Ensenyament de la física a la universitat ; Teaching/learning sequences ; Electromagnetic induction ; Physics teaching at university
Publicat a: Enseñanza de las ciencias, Vol. 34 Núm. 2 (2016) , p. 7-24 (Investigaciones Didácticas) , ISSN 2174-6486

Adreça original: https://ensciencias.uab.es/article/view/v34-n2-almudi-zuza-guisasola
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/309277
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/v34-n2-almudi-zuza-guisasola
DOI: 10.5565/rev/ensciencias.1612


18 p, 759.0 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Enseñanza de las ciencias
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2016-06-06, darrera modificació el 2022-12-15



   Favorit i Compartir