Actional passives in child Catalan / Francisco Javier Parramon Chocarro ; thesis supervisor: Anna Gavarró Algueró
Parramon Chocarro, Xavier
Gavarró, Anna, dir.
Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana
Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Lingüística Teòrica

Publicació: [Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016
Descripció: 1 recurs electrònic (216 p.)
Resum: Aquesta tesi és el resultat de la primera investigació extensa en l'adquisició de les passives agentives en dues varietats de català: el català central i el mallorquí. L'adquisició de passives per part dels nens mostra un retard en diverses llengües, especialment aquelles en què la passiva verbal i l'adjectiva no són homòfones. En primer lloc presento un estudi de dades espontànies tant en adults com en nens per veure la freqüència dels diferents tipus de passives (perifràstica, adjectiva i pronominal) en català. Mitjançant una tasca d'aparellament d'imatges i frases vaig realitzar un primer experiment per esbrinar l'adquisició de passives agentives en català. Com que en català mallorquí s'utilitza la mateixa preposició en les passives llargues i en els nominals agentius vaig fer un segon experiment per veure la possible facilitació en la comprensió de les formes passives llargues en tenir la mateixa preposició. La preposició però, no va tenir cap efecte en els resultats. Finalment, un tercer experiment compara la comprensió de les passives adjectives i les passives curtes. Els resultats indiquen que fins als 7 anys els nens fan una interpretació adjectiva de les passives verbals.
Resum: This thesis results from the first comprehensive investigation into children's acquisition of actional passives in two varieties of Catalan: Central Catalan and Majorcan Catalan. The acquisition of passives by children has proved to be delayed in a number of languages, especially those which do not have s-homophones between an adjectival passive and a verbal passive. Firstly, a study of spontaneous production in children and adults was made to see the frequency of the different kinds of passives (periphrastic, adjectival and pronominal) for both groups. Using a sentence-picture matching task I undertook a first experiment to see if there was delay in the acquisition of actional passives in Catalan. Also, and because the by-phrase in Majorcan Catalan has the same preposition as agentive nominals, a second experiment was run to see the possible facilitation of having the same preposition in the comprehension of long passive constructions; no effect of the preposition was found. Lastly, a third experiment was run to check the comprehension of adjectival passives versus short passives; verbal passives were shown to be interpreted as adjectival until the age of 7.
Nota: Tesi doctoral - Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana, 2016
Nota: A la portada: Centre de Lingüística Teòrica
Drets: L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons Creative Commons
Llengua: Anglès.
Document: Tesis i dissertacions electròniques ; doctoralThesis ; publishedVersion
Matèria: Adquisició del llenguatge ; Català ; Adquisició
ISBN: 9788449059735

Adreça alternativa: https://hdl.handle.net/10803/384221


217 p, 1.2 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Tesis doctorals

 Registre creat el 2016-10-25, darrera modificació el 2019-02-02



   Favorit i Compartir