El fenomen RAC 1 : les claus de l'èxit
Graells Font, Roger
Burguet i Ardiaca, Francesc, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació

Títol variant: El fenómeno RAC 1 : las claves del éxito
Títol variant: The phenomenon RAC 1 : the keys of the success
Data: 2016
Descripció: 47 pag.
Resum: RAC 1 va assolir el lideratge de la ràdio a Catalunya en només nou anys després del seu naixement. Aquest treball aborda les claus que expliquen l'èxit del fenomen RAC 1 des de diverses perspectives, algunes intangibles, a través d'una sèrie d'entrevistes: el plantejament empresarial, el model privat de ràdio, la definició dels continguts, la tria d'un to i un llenguatge diferent i el fitxatge de presentadors consolidats. S'analitza l'evolució de l'audiència per tal de comparar el creixement de RAC 1 amb el projecte fallit d'Ona Catalana i la seva competència directa actualment, Catalunya Ràdio.
Resum: RAC 1 alcanzó el liderazgo de la radio en Cataluña en solo nueve años tras su nacimiento. Este trabajo aborda las claves que explican el éxito del fenómeno RAC 1 desde diversas perspectivas, algunas intangibles, a través de una serie de entrevistas: el planteamiento empresarial, el modelo privado de radio, la definición de los contenidos, la elección de un tono y un lenguaje distinto y el fichaje de presentadores consolidados. Se analiza también la evolución de la audiencia para comparar el crecimiento de RAC 1 con el proyecto fallido de Ona Catalana y su competencia directa actualmente, Catalunya Ràdio.
Resum: RAC 1 reached the radio's leadership in Catalonia only nine years after its birth. This paper addresses the keys that explain the success of the phenomenon RAC 1 from different perspectives, some intangible, through an interview series: the business plan, the private model of radio, the contents definition, the different tone and language selection and the signing up of consolidated presenters. It also analyzes the audience evolution in order to compare the RAC 1 growth with the failed project of Ona Catalana and its currently direct competence, Catalunya Ràdio.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Català
Titulació: Periodisme [2501933]
Pla d'estudis: Grau en Periodisme [971]
Document: Treball de projecte ; Treball final de grau ; Text
Matèria: Ràdio ; Entrevistes per ràdio ; RAC1 (Emissora de ràdio) ; Ona Catalana (Emissora de ràdio) ; Catalunya Ràdio



47 p, 1005.4 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Facultat de Ciències de la Comunicació. TFG

 Registre creat el 2017-01-24, darrera modificació el 2022-05-01



   Favorit i Compartir