¿Qué ha pasado con las compañías de bandera en Europa después de la liberalización aérea?
Méndez, Lisbeth
Matas i Prat, Anna, dir.
Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria

Data: 2016
Descripció: 83 pag.
Resum: La liberalización del transporte aéreo europeo ha tenido efectos positivos y negativos sobre la industria aeronáutica. En este proyecto se presenta información relevante a las antiguas compañías de bandera en Europa. Se analiza las etapas de la liberalización aérea, se estudia los efectos que provocó sobre las aerolíneas tradicionales y se investiga cómo ha sido la evolución de estas compañías después de la consolidación del mercado aéreo. Como resultado de fusiones se destaca tres grandes grupos aéreos europeos Lufthansa, Air France-KLM e IAG y se realiza un análisis comparativo mediante la información detallada en sus informes anuales.
Resum: La liberalització del transport aeri europeu ha tingut efectes positius i negatius a la indústria aeronàutica. En aquest projecte es presenta informació rellevant a les antigues companyies de bandera a Europa. S'analitza les etapes de la liberalització aèria, s'estudia els efectes que va provocar a les aerolínies tradicionals i s'investiga com ha estat l'evolució d'aquestes companyies després de la consolidació del mercat aeri. Com a resultat de fusions es poden destacar tres grans grups aeris europeus: Lufthansa, Air France-KLM i IAG, i es realitza una anàlisi comparativa mitjançant la informació detallada en els seus informes anuals.
Resum: The liberalization of the European air transport has had positive and negative effects on the aeronautical industry. This project presents relevant information about the former full service airlines in Europe. It also analyses the stages of air liberalization, studies the effects and consequences that caused on the full service airlines, and investigates how has been the evolution of these companies after the consolidation of the airline market. As a result of the mergers in the industry, three major European airlines groups had form: Lufthansa, Air France-KLM and IAG. This project also presents a comparative analysis between these groups through the detailed information in their annual reports.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Castellà
Titulació: Grau en Gestió Aeronàutica [2501233]
Pla d'estudis: Pla d' Estudis de Gestió Aeronàutica [829]
Document: Treball final de grau ; Text
Matèria: Línies aèries ; Europa ; Aviació comercial ; Aspectes econòmics ; Costos



83 p, 1.7 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Escola d'Enginyeria. TFG

 Registre creat el 2017-02-02, darrera modificació el 2024-01-27



   Favorit i Compartir