Web of Science: 0 cites, Scopus: 22 cites, Google Scholar: cites
Evaluar para transformar : evaluación de la docencia universitaria bajo el prisma de la sostenibilidad
Aznar Minguet, Pilar (Universitat de València)
Ull, M. Ángeles (Universitat de València)
Martínez-Agut, M. Pilar (Universitat de València)
Piñero, Albert (Universitat de València)

Títol variant: Avaluar per transformar : avaluació de la docència universitària sota el prisma de la sostenibilitat
Títol variant: Assess in order to transform : University teaching assessment through the lens of Sustainability
Data: 2017
Resum: El objetivo principal de este estudio se dirige a diagnosticar el nivel de introducción de la sostenibilidad en las actividades docentes y facilitar la autoevaluación profesional del profesorado universitario desde criterios de sostenibilidad. El estudio está basado en la investigación evaluativa como metodología asociada al paradigma sociocrítico; se analizan los resultados de la aplicación de un cuestionario autodiagnóstico validado, dirigido al profesorado de las áreas científico-técnicas de la Universitat de València. En el proceso sistemático de recogida y análisis de la información se han aplicado criterios para garantizar la calidad del juicio emitido. Los resultados ofrecen un diagnóstico sobre la inclusión de la sostenibilidad en la docencia en las áreas de Ciencias e Ingeniería, objeto del estudio, y pueden servir como punto de partida para iniciar un proceso de cambio y transición hacia prácticas docentes que incluyan los principios, criterios y valores relacionados con la sostenibilidad.
Resum: L'objectiu principal d'aquest estudi es dirigeix a diagnosticar el nivell d'introducció de la sostenibilitat en les activitats docents i facilitar l'autoavaluació professional del professorat universitari des de criteris de sostenibilitat. L'estudi està basat en la recerca evaluativa com a metodologia associada al paradigma sociocrític; s'analitzen els resultats de l'aplicació d'un qüestionari autodiagnòstic validat, dirigit al professorat de les àrees cientificotècniques de la Universitat de València. En el procés sistemàtic de recollida i anàlisi de la informació s'han aplicat criteris per garantir la qualitat del judici emès. Els resultats ofereixen un diagnòstic sobre la inclusió de la sostenibilitat en la docència a les àrees de Ciències i Enginyeria, objecte de l'estudi, i poden servir com a punt de partida per iniciar un procés de canvi i transició cap a pràctiques docents que incloguin els principis, criteris i valors relacionats amb la sostenibilitat.
Resum: The overall objective of our study is focused on diagnosing the level of introduction of sustainability in teaching activities and to facilitate professional self-assessment of University teachers under sustainability criteria. The study is based on evaluative research as a methodology associated to the socio-critical paradigm. The results of a validated self-assessment questionnaire addressed to the teachers of the scientific-technical areas of the University of Valencia, are analyzed. The results offer a diagnosis about the inclusion of sustainability in the areas of Sciences and Engineering under the scope of this study, and serve as starting point to begin a change and transition process towards teaching methodologies including principles, criteria and values dealing with sustainability.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Sostenibilidad ; Formación universitaria ; Cuestionario de autoevaluación ; Profesorado universitario ; Sostenibilitat ; Formació universitària ; Qüestionari d'autoavaluació ; Professorat universitari ; Sustainability ; University teaching ; Self-assessment questionnaire ; University teachers
Publicat a: Enseñanza de las ciencias, Vol. 35 Núm. 1 (2017) , p. 5-27 (Investigaciones Didácticas) , ISSN 2174-6486

Adreça original: https://ensciencias.uab.es/article/view/v35-n1-aznar-ull-etal
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/319566
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/v35-n1-aznar-ull-etal
DOI: 10.5565/rev/ensciencias.2112


24 p, 3.3 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Enseñanza de las ciencias
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2017-03-06, darrera modificació el 2022-12-16



   Favorit i Compartir