Education and international regionalism : a comparative account of Europe and Latin America
Rambla, Xavier, 1966- (Universitat Autònoma de Barcelona)

Data: 2013
Resum: This article explores the reverberation of the European Union Open Method of Coordination and the Ibero American States Organisation educational plan in education policy-making. In essence, a comparative analysis of these processes highlights the role of political agents and the knowledge they use. Instead of inexorable processes, global transformations are complex insofar as political players push for them by acting from varied geographical scales. Developments in Europe and Latin America remind of regional or continental integration, which is a relevant scale of policy-making altogether with national policy and the emerging global agenda. International organisations, national and sub-national governments, and national and trans-national civil society networks have a say in these processes.
Drets: Tots els drets reservats.
Llengua: Anglès
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Sociology of education ; Education policy ; Globalisation ; Comparative education
Publicat a: Pedagogy theory & praxis, Núm. 6 (August 2013) , p. 7-21, ISSN 1790-8728

Adreça alternativa: http://www.pedagogy.gr/index.php/arxeio-teuxwn


15 p, 4.5 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Documents dels grups de recerca de la UAB > Centres i grups de recerca (producció científica) > Ciències socials i jurídiques > Globalització, Educació i Polítiques Socials (GEPS)
Articles > Articles de recerca
Articles > Articles publicats

 Registre creat el 2017-03-09, darrera modificació el 2022-09-03



   Favorit i Compartir