Desenvolupament d'un joc tipus Pokémon-GO per a l'adquisició de mostres de text en escenes
Santamaria Portolés, Jordi
Karatzas, Dimosthenis, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació)
Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria

Títol variant: Development of a game like Pokémon GO to acquire sample text scenes
Títol variant: Desarrollo de un juego tipo Pokémon-GO para la adquisición de muestras de texto en escenas
Data: 2017-02-08
Resum: Es vol fer servir la idea del pokemon Go de fer un joc on els usuaris tinguin que moures del seu lloc jugant, per a interactuar amb el seu entorn per a captar varietat de texts. D'aquesta forma conseguim que l'usuari s'exerciti una mica, al mateix temps que juga, a més de poder obtenir una base de dades d' imatges on contingui text etiquetat amb la seva transcripció. Aixó es útil per a la recerca, per a poder utilitzar aquestes imatges per a entrenar algorismes, sobretot de reconeixement de text. Actualment aquestes bases de dades d'imatges es consegueixen tenint diferents persones treballant en etiquetar-les manualment, el que suposa una feina molt tediosa i que es triga molt en fer-la. Amb el nostre joc, conseguiríem que el jugador, sense tenir coneixements previs sobre el tema, estigués ajudant a la recerca indirectament, al mateix temps que gaudeix una bona estona jugant. Per a desenvolupar aquest joc, s'ha proposat un joc basat en un laberint, en el qual per a poder-ne sortir, s'hauran de superar diferents proves, reconeixent diferents texts amb la càmera del mòbil.
Resum: We had used the idea of Pokemon Go about to make a game where the users have to move from their location playing, for interactuate with the environment while capture a variety of texts. With this methode, we get the user to do a bit exercise, in same time he is playing, thus we can get a database with labeled images. It's useful for a research, because we can use this images for train algorytms, especially about text recognition. Actually, this database of images are get, having some persons working in labeling manually, but it's very tedious and it takes a long time. With our game, without the player be consciencious about it, he would be helping in research indirectly, while he get a funny time playing a while. For desenvolupate this game, we propose a game based in a laberynt, where the player will have to overcome differents tests, recognizing a variety of words with the phone camera.
Resum: Se quiere hacer servir la idea del Pokemon GO para hacer un juego en el que los usuarios tengan que moverse de su lugar jugando, para interactuar con su entorno y captar variedad de textos. De esta forma conseguimos que el usuario se ejercite un poco, al tiempo que juega, además de poder usar una base de datos de imágenes que contenga texto etiquetado con su transcripción. Esto es útil para la investigación, para poder utilizar estas imágenes para entrenar algoritmos, sobre todo de reconocimiento de texto. Actualmente estas bases de datos se consigue tenerlas teniendo diferentes personas trabajando para el etiquetado manual, lo que supone un trabajo muy tedioso y largo. Con nuestro juego, conseguiríamos que el jugador, sin tener conocimientos previos sobre el tema, estuviera ayudando a la investigación indirectamente, al tiempo que disfruta jugando. Para desarrollar este juego, se ha propuesto un juego basado en un laberinto en el que, para poder salir, se han de superar diferentes pruebas, reconociendo diversos textos con la cámara del móvil.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Català
Titulació: Grau en Enginyeria Informàtica [2502441]
Pla d'estudis: Enginyeria Informàtica [958]
Document: Treball final de grau ; Text
Àrea temàtica: Menció Computació
Matèria: Reconeixement de text en escenes ; Joc en android ; Computació humana fent ús de videojocs ; Reconocimiento de texto en escenas ; Juego android ; Computación humana con uso de videojuegos ; Reading in the wild ; Game in android ; Human Computation and purposeful gaming



10 p, 540.6 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Escola d'Enginyeria. TFG

 Registre creat el 2017-04-19, darrera modificació el 2023-07-22



   Favorit i Compartir