Web of Science: 0 cites, Google Scholar: cites
Diseño, experimentación y evaluación de un programa de formación de técnicos profesionales de la atención temprana en Bolivia
Fernández Cruz, Manuel (Universidad de Granada)
Gijón Puerta, José (Universidad de Granada)
Lizarte Simón, Emilio Jesús (Universidad de Granada)

Títol variant: Disseny, experimentació i avaluació d'un programa de formació de tècnics professionals de l'atenció primerenca a Bolívia
Títol variant: Design, experimentation and evaluation of a training program for early care technicians and professionals in Bolivia
Data: 2017
Resum: En este estudio, se presentan el diseño y la evaluación de la experimentación de un programa de formación de técnicos y profesionales de la atención temprana en Bolivia. Se justifica el modelo de formación basado en competencias utilizado y se muestran las características esenciales de su configuración curricular. En el texto se muestran los resultados de la evaluación de la experiencia obtenidos mediante la aplicación de encuestas de satisfacción a los participantes y de una encuesta abierta de evaluación individual, y de la realización de dos grupos de discusión de carácter evaluativo. Con estos tres instrumentos se obtienen datos de tipo cuantitativo y de tipo cualitativo que se integran para obtener la mejor y más profunda información de naturaleza valorativa. A la luz de los resultados obtenidos, se plantean recomendaciones para el ajuste del propio diseño y de programas similares de capacitación de profesionales de la salud.
Resum: En aquest estudi, s'hi presenten el disseny i l'avaluació de l'experimentació d'un programa de formació de tècnics i professionals de l'atenció primerenca a Bolívia. S'hi justifica el model de formació basat en competències utilitzat i s'hi mostren les característiques essencials de la seva configuració curricular. Al text, s'hi mostren els resultats de l'avaluació de l'experiència obtinguts amb l'aplicació d'enquestes de satisfacció als participants i d'una enquesta oberta d'avaluació individual, i de la realització de dos grups de discussió de caràcter avaluatiu. Amb aquests tres instruments, s'obtenen dades de tipus quantitatiu i qualitatiu que s'integren per obtenir la millor i més profunda informació de naturalesa valorativa. A partir dels resultats obtinguts, es plantegen recomanacions per ajustar el propi disseny i el de programes similars de capacitació de professionals de la salut.
Resum: This study presents the design and evaluation of a training program for early intervention technicians and professionals implemented in Bolivia. The competency-based training model used and the essential characteristics of the curriculum are explained. The results obtained from a satisfaction survey of the participants and an individual, open assessment survey, as well as information collected from the evaluative discussion groups are discussed. Through these three instruments, quantitative and qualitative data were obtained, which were integrated to obtain precise information about the evaluation process implemented. In light of the results, recommendations are made to improve the design of the program and other similar training programs for health practitioners.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Formación profesional ; Competencias ; Evaluación de programas ; Atención temprana ; Exclusión social ; Formació professional ; Competències ; Avaluació de programes ; Atenció primerenca ; Exclusió social ; Vocational education ; Competencies ; Program evaluation ; Early intervention ; Social discrimination
Publicat a: Educar, Vol. 53 Núm. 2 (2017) , p. 397-415 (Monográfico) , ISSN 2014-8801

Adreça original: https://educar.uab.cat/article/view/v53-n2-fernandez-gijon-lizarte
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Educar/article/view/327339
DOI: 10.5565/rev/educar.891


19 p, 160.8 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Educar
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2017-07-03, darrera modificació el 2022-09-12



   Favorit i Compartir