Web of Science: 0 cites, Google Scholar: cites
Poesía peruana post-Vallejo : de los indigenismos a las opacidades
Granados Agüero, Pedro (Vallejo sin Fronteras Instituto (Lima, Perú))

Títol variant: Peruvian post-Vallejo Poetry : from Indigenisms to Opacities
Títol variant: Poesia peruana post-Vallejo : dels indigenismes a les opacitats
Data: 2017
Resum: César Vallejo sepultó con su obra poética --aunque valiéndose también de sus persuasivas crónicas y ensayos-- todos los indigenismos; y sacó adelante un concepto y una práctica que podríamos motejar como Indigenismo-3, pero que preferimos --junto con Édouard Glissant-- denominar "opacidad". Esto en primer lugar. Luego, o en segundo lugar, aunque acaso sea lo más importante aquí, proponer una metodología de lo "opaco" lo más discreta posible y, esperamos, lo más productiva también. Por último, o en tercer lugar, aplicar dicho método en nuestro análisis de algunos hitos de la poesía post-Vallejo: Magdalena Chocano (1957), Vladimir Herrera (1950), Rocío Castro Morgado (1959) y Juan de la Fuente Umetsu (1963), fundamentalmente.
Resum: César Vallejo, in first place, buried all the indigenisms with his poetic work, and also with his persuasive chronicles and essays. And carried out a concept and a practice that we could speculate as Indigenismo-3, that we prefer - together with Édouard Glissant - to denominate "opacity". In second place, although perhaps the most important, we are proposing a methodology of "opaque" as discreet as possible and, hopefully, the most productive too. Finally, we apply this methodology in our analysis of some milestones of post-Vallejo poetry: Magdalena Chocano (1957), Vladimir Herrera (1950), Rocío Castro Morgado (1959) and Juan de la Fuente Umetsu (1963), fundamentally.
Resum: César Vallejo va sepultar amb la seva obra poètica -encara que valent-se també de les seves persuasives cròniques i assajos- tots els indigenismes; i va tirar endavant un concepte i una pràctica que podríem motejar com Indigenisme-3, però que preferim -juntament amb Édouard Glissant- denominar "opacitat". Això en primer lloc. Després, o en segon lloc, encara que potser sigui el més important aquí, proposar una metodologia del que és "opac" el més discreta possible i, esperem, el més productiva també. Per últim, o en tercer lloc, aplicar aquest mètode en la nostra anàlisi d'algunes fites de la poesia post-Vallejo: Magdalena Chocano (1957), Vladimir Herrera (1950), Rocío Castro Morgado (1959) i Juan de la Fuente Umetsu (1963), fonamentalment.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Poesia peruana post-Vallejo ; Opacitat cultural ; Post-indigenismes ; Peruvian post-Vallejo poetry ; Cultural opacity ; Post-indigenism ; Poesía peruana post-Vallejo ; Opacidad cultural ; Post-indigenismos
Publicat a: Mitologías hoy, Vol. 15 (2017) , p. 277-295 (Dossier) , ISSN 2014-1130

Adreça original: https://revistes.uab.cat/mitologias/article/view/v15-granados
Adreça alternativa: https://www.raco.cat/index.php/mitologias/article/view/328203
DOI: 10.5565/rev/mitologias.411


19 p, 266.2 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Mitologías hoy
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2017-09-04, darrera modificació el 2021-08-09



   Favorit i Compartir