Cotxe intel·ligent de la Freescale Cup
Herrera Corredera, Aitor
Senar Rosell, Miquel Àngel, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Arquitectura de Computadors i Sistemes Operatius)
Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria

Títol variant: Freescale Cup intelligent car
Títol variant: Coche inteligente de la Freescale Cup
Data: 2017-06-27
Resum: La Freescale Cup és una competició de cotxes autònoms en la qual els estudiants de diferents universitats, tots amb el mateix cotxe que proporciona Freescale, programen un algorisme de comportament que fa que aquest cotxe sigui capaç de recórrer un circuit marcat per una línia negra sense cap tipus de comandament humà directe. En aquest article veurem com vam desenvolupar el treball per tal de programar el nostre propi algorisme de funcionament autònom per al cotxe que s'utilitza en aquesta competició i com vam crear un programa per a comprovar que tots els components físics del vehicle funcionen correctament així com una API per a facilitar una possible programació d'altres algorismes en un futur. Per a realitzar aquestes tasques, vam recórrer a fonts externes per a obtenir les dades dels components físics que disposàvem així com fragments de codi per a fer funcionar cadascun d'aquests individualment i els vam sintetitzar en un codi únic que era capaç de fer funcionar tots aquests a la vegada. Fet això, es va programar l'API per a facilitar l'última part del projecte, la programació de l'algorisme final de comportament autònom. Finalment, vam aconseguir que el cotxe seguís el circuit marcat amb la pròpia API, havent superat diferents obstacles sorgits durant el projecte, amb un resultat final satisfactori.
Resum: The Freescale Cup is an autonomous car competition where students from many universities must programme a behaviour algorithm to steer a car provided by Freescale. This algorithm makes the car navigate through a track by following a black line and without any direct human control. In this article, we will examine how we carried out this project to program our own autonomous operating algorithm for the car used in this competition and how we created the software to check that all the physical components of the vehicle were working properly, as well as an API to facilitate other algorithm programming in the future. To achieve these tasks, we made use of external sources to obtain information about the physical components we had and code snippets to operate each of them individually. Then we synthesize these code snippets in a unique code that made all the components work at the same time. Having done so, we programmed the API to facilitate the last part of the project: the programming of the autonomous behaviour final algorithm. Finally, we made the car follow the marked circuit with its own API. So, having overcome several obstacles encountered throughout the project, the result was satisfactory.
Resum: La Freescale Cup es una competición de coches autónomos en la cual los estudiantes de diferentes universidades, todos con el mismo coche que proporciona Freescale, programan un algoritmo de comportamiento que hace que este coche sea capaz de recorrer un circuito marcado por una línea negra sin ningún tipo de orden humana directa. En este artículo veremos cómo desarrollamos el trabajo para programar nuestro propio algoritmo de funcionamiento autónomo para el coche que se utiliza en esta competición y cómo creamos un programa para comprobar que todos los componentes físicos del vehículo funcionan correctamente así como una API para facilitar una posible programación de otros algoritmos en un futuro. Para realizar estas tareas, recurrimos a fuentes externas para obtener los datos de los componentes físicos que disponíamos así como fragmentos de código para hacer funcionar cada uno de estos individualmente y los sintetizamos en un código único que era capaz de hacer funcionar todos estos a la vez. Hecho esto, se programó la API para facilitar la última parte del proyecto, la programación del algoritmo final de comportamiento autónomo. Finalmente, conseguimos que el coche siguiera el circuito marcado con la propia API, habiendo superado diferentes obstáculos surgidos durante el proyecto, con un resultado final satisfactorio.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Català
Titulació: Grau en Enginyeria Informàtica [2502441]
Pla d'estudis: Enginyeria Informàtica [958]
Document: Treball final de grau ; Text
Àrea temàtica: Menció Enginyeria de Computadors
Matèria: API ; Freescale Cup ; Components físics ; Búffer ; Servomotors ; Càmera lineal ; Comportament autònom ; Freescale KL25Z ; Freqüència de mostreig ; Processament de la imatge ; Componentes físicos ; Servomotores ; Cámara lineal ; Comportamiento autónomo ; Frecuencia de muestreo ; Procesado de la imagen ; Physical components ; Buffer ; Line-scan camera ; Autonomous behavior ; Sampling frequency ; Image processing



12 p, 1.1 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Escola d'Enginyeria. TFG

 Registre creat el 2017-10-16, darrera modificació el 2023-07-22



   Favorit i Compartir