Google Scholar: cites
Formació inicial del professorat d'Educació Primària i internacionalització a casa : disseny i resultats preliminars del desplegament del Grau d'Educació Primària-Docència Universitaria en Anglès (GEP-DUA)
Escobar Urmeneta, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)

Títol variant: Formación inicial del profesorado de Educación Primaria e internacionalización en casa : diseño y resultados preliminares del despliegue del Grado de Educación Primaria–Docencia Universitaria en Inglés (GEP-DUA)
Títol variant: La formation initiale des professeurs d’Enseignement primaire et internationalisation à domicile : conception et résultats préliminaires du déploiement du Grade d’Enseignement primaire – Cours universitaires en anglais (GEP-DUA)
Títol variant: Initial Teacher Education for Teachers of Primary Education and Internationalization at Home : Design and Preliminary Results from the Rollout of the Bachelor's Degree in Primary Education – University Teaching in English (GEP-DUA)
Data: 2016
Resum: L'enfocament AICLE (Aprenentatge Integrat de Continguts i Llengua) en l’educació primària exigeix professionals formats per actuar com a docents en aquest tipus de contexts. Sensible a aquesta qüestió, la UAB va posar en marxa al 2012 un programa pilot d'internacionalització a casa denominat «Grau d’Educació Primària – Docència Universitària en Anglès» (GEP-DUA), amb un 65-80% dels crèdits en anglès i amb un sistema d’accés propi. L’article situa el programa pilot en el context català i europeu d’internacionalització de l’educació superior, analitza el procés de presa de decisions que van confluir en les etapes de gènesi i disseny del GEP-DUA, i presenta un resum de les conclusions preliminars dels estudis realitzats sobre el GEP-DUA.
Resum: El enfoque (Aprendizaje Integrado de Contenidos y Lengua) en la educación primaria exige profesionales formados para actuar como docentes en este tipo de contextos. Sensible a esta cuestión, la UAB puso en marcha en el 2012 un programa piloto de internacionalización en casa denominado «Grado de Educación Primaria–Docencia en Inglés» (GEP-DUI), en el cual un 65-80% de los créditos se cursa en inglés y que cuenta con un sistema de acceso propio. El artículo sitúa el programa piloto en el contexto catalán y europeo de internacionalización de la educación superior, analiza el proceso de toma de decisiones que confluyeron en las etapas de génesis y diseño del GEP-DUI, y presenta un resumen de las conclusiones preliminares de los estudios realizados sobre el GEP-DUI.
Resum: Pour mettre en œuvre une approche EMILE (Enseignement de matières par l’intégration d’une langue étrangère) dans l’enseignement primaire, les professionnels doivent être formés au préalable pour pouvoir enseigner dans ce type de contextes. Sensible à cette question, l’UAB a mis en place en 2012 un programme pilote d’internationalisation à domicile, désigné sous le nom de « Grade d’Enseignement primaire – Cours universitaires en anglais » (GEP-DUA), dont 65 à 80 % des matières sont dispensées en anglais et qui a son propre système d’accès. L’article situe le programme pilote dans le contexte catalan et européen d’internationalisation de l’enseignement supérieur, puis analyse le processus de prise de décision ayant abouti aux étapes de création et de conception du GEP-DUA. Et enfin, il présente un résumé des conclusions préliminaires des études réalisées sur le GEP-DUA.
Resum: The CLIL (Content and Language Integrated Learning) approach in primary education calls for professionals trained to perform as teachers in contexts of this sort. Recognizing the importance of this issue, the UAB launched a pilot programme on internationalization at home in 2012. Called the “Bachelor’s Degree in Primary Education – University Teaching in English (GEP-DUA)”, it required 65-80% of its credits in English and had its own admission system. This paper situates the pilot programme in the Catalan and European context of internationalization in higher education, analyses the decision-making process in the creation and design stages of the GEP-DUA, and presents a summary of the preliminary conclusions drawn from studies conducted on the GEP- DUA.
Drets: Tots els drets reservats.
Llengua: Català.
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Matèria: Integració de Continguts i Llengua a l'Educació Superior (ICLES) ; Docència Universitària en Anglès (DUA) ; Aprenentatge Integrat de Continguts i Llengua (AICLE) ; Espai Europeu d'Educació Superior (EEES) ; Formació de professorat ; Internacionalització a casa ; Llengua estrangera ; Llengua vehicular ; Integración de Contenidos y Lengua en la Educación Superior (ICLES) ; Docencia Universitaria en Inglés (DUI) ; Aprendizaje Integrado de Contenidos y Lengua (AICLE) ; Espacio Europeo de Educación Superior (EEES) ; Formación del profesorado ; Internacionalización en casa ; Lengua extranjera ; Lengua vehicular ; Enseignement de matières par l’intégration d’une langue étrangère , ; EMILE ; ICLES ; AICLE ; Cours universitaires en anglais ; DUA ; Espace européen de l’enseignement supérieur ; EEES ; Formation des enseignants ; Internationalisation à domicile ; Langue étrangère ; Langue véhiculaire ; Integrating Content and Language in Higher Education (ICLHE) ; University Teaching in English (UTE) ; Content and Language Integrated Learning (CLIL) ; European Higher Education Area (EHEA) ; Teacher education ; Internationalization at home ; Foreign language ; Language of instruction
Publicat a: Temps d'educació, Núm. 52 (2017) , p. 11-32, ISSN 2014-7627

DOI: 10.1344/TE2017.52.2


22 p, 276.3 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles de recerca
Articles > Articles publicats

 Registre creat el 2017-10-19, darrera modificació el 2019-02-02



   Favorit i Compartir