El proceso de gestión de la RSC. Estudio de caso
Barrio Fraile, Estrella 
(Universitat Autònoma de Barcelona)
Enrique, Ana María 
(Universitat Autònoma de Barcelona)
Benavides Delgado, Juan (Universidad Complutense de Madrid)
| Additional title: |
The CSR management process. Case study |
| Date: |
2017 |
| Abstract: |
Introducción: Estamos ante un momento de cambio en el contexto empresarial, lo cual repercute en el comportamiento de las organizaciones con la sociedad, que a través de una adecuada gestión de la Responsabilidad Social Corporativa (RSC) da respuesta a los intereses de sus stakeholders. Metodología:El objetivo de esta investigación es analizar, mediante el estudio de caso Unilever España, cómo se articulan las diferentes fases del proceso de gestión de la RSC. Resultados y conclusiones: Los resultados muestran que el desarrollo de las diferentes fases tiene consecuencias en la propia naturaleza de la gestión de la RSC, siendo las principales: la transversalidad, la transparencia y el dinamismo. Esta investigación también supone una aportación interesante en la gestión de los valores de consumo (asociados a una marca producto) y su relación con los intangibles de la compañía. |
| Abstract: |
Introduction: We are living a moment of change in business context, which directly affects organizations' behaviour with society, through which a proper management of Corporate Social Responsibility (CSR) satisfies its starkeholders' interests. Methodology: The aim of this research is to analyze, focuzed on the Unilever Spain case study, how the different phases of the CSR management process are articulated. Results and conclusions:The results show that the development of the different phases has consequences in the own nature of the CSR management, being the main ones: transversality, transparency and dynamism. This research also provides an interesting contribution to the management of consumer values (linked to a product brand) and its relation to the company's intangibles. |
| Rights: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades.  |
| Language: |
Castellà |
| Document: |
Article ; recerca ; Versió publicada |
| Subject: |
Comunicación ;
RSC ;
Stakeholders ;
Gestión ;
Caso ;
Unilever ;
Communication ;
Management case |
| Published in: |
Revista latina de comunicación social, Vol. 72 (2017) , p. 1.063-1.084, ISSN 1138-5820 |
DOI: 10.4185/RLCS-2017-1208
The record appears in these collections:
Research literature >
UAB research groups literature >
Research Centres and Groups (research output) >
Social and Legal Sciences >
Laboratory of Instrumental Analysis of the Communication (LAICOM)Research literature >
UAB research groups literature >
Research Centres and Groups (research output) >
Social and Legal Sciences >
DCEI Research GroupResearch literature >
UAB research groups literature >
Research Centres and Groups (research output) >
Social and Legal Sciences >
PubliradioArticles >
Research articlesArticles >
Published articles
Record created 2017-10-20, last modified 2025-06-13