Crowdfunding en projectes periodístics : característiques d'un model d'èxit
Valencoso Rupérez, Sara
Coromina, Òscar, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació

Títol variant: Crowdfunding en proyectos periodísticos : características de un modelo de éxito
Títol variant: Crowdfunding in journalism projects : characteristics of a successful model
Data: 2017
Descripció: 67 pag.
Resum: Durant els darrers anys, el crowfunding ha esdevingut una alternativa vàlida al finançament convencional per endegar o complementar projectes, també en el sector del periodisme. En el present treball, l'objectiu és el de dur a terme una anàlisi comparativa entre una mostra homogènia de campanyes de crowdfunding per a projectes periodístics, extretes de les dues plataformes de referència a l'Estat espanyol: Verkami i Goteo. A partir d'això, s'han elaborat una sèrie d'encreuaments de dades per esbrinar quines són les característiques més influents a l'hora d'aconseguir el màxim finançament possible.
Resum: Durante los últimos años, el crowdfunding se ha convertido en una alternativa válida a la financiación convencional para iniciar o complementar proyectos, también en el sector del periodismo. En el presente trabajo, el objetivo es el de llevar a cabo un análisis comparativo entre una muestra homogénea de campañas de crowdfunding para proyectos periodísticos, extraídas de las dos plataformas de referencia en el Estado español: Verkami y Goteo. A partir de ello, se han cruzado los datos obtenidos para averiguar cuáles son las características más influyentes para conseguir la máxima financiación posible.
Resum: In recent years, crowdfunding has become a valid alternative to conventional financing to begin or complement projects, also in the field of journalism. In the present work, the objective is to conduct a comparative analysis in a homogeneous sample of crowdfunding campaigns for journalistic projects, drawn from the two reference platforms in Spain: Verkami and Goteo. Based on that, it has been developed a series of information crosses to find out which are the most influential features in getting the maximum possible funding.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Català
Titulació: Periodisme [2501933]
Pla d'estudis: Grau en Periodisme [971]
Document: Treball de recerca ; Treball final de grau ; Text
Matèria: Micromecenatge ; Espanya ; Periodisme ; Empreses ; Finançament



67 p, 1.3 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Facultat de Ciències de la Comunicació. TFG

 Registre creat el 2017-10-24, darrera modificació el 2022-05-01



   Favorit i Compartir