Web of Science: 0 cites, Scopus: 0 cites, Google Scholar: cites
La geometría analítica en España durante el siglo XIX : estudio de las soluciones negativas de una ecuación
Sánchez Sierra, Isabel M. (IES Vía de la Plata (Salamanca, Castella i Lleó))
González Astudillo, María Teresa (Universidad de Salamanca. Departamento de Didáctica de la Matemática y Didáctica de las Ciencias Experimentales)

Títol variant: La geometria analítica a Espanya durant el segle XIX : estudi de les solucions negatives d'una equació
Títol variant: Analytical geometry in Spain during the nineteenth century : a study of the negative solutions of an equation
Data: 2017
Resum: Este artículo muestra el estudio e interpretación de las soluciones negativas de un problema geométrico presentes en los libros de texto de Geometría Analítica utilizados en España durante el siglo XIX. Mediante el análisis de contenido de once obras hemos identificado tres interpretaciones de las soluciones negativas: indican un cambio de posición, señalan un error en las hipótesis del problema o una posible modificación del enunciado que da lugar a un problema más general, o bien la existencia de una cantidad inversa.
Resum: Aquest article mostra l'estudi i interpretació de les solucions negatives d'un problema geomètric presents en els llibres de text de Geometria Analítica utilitzats a Espanya durant el segle XIX. Mitjançant l'anàlisi de contingut d'onze obres hem identificat tres interpretacions de les solucions negatives: indiquen un canvi de posició, assenyalen un error en les hipòtesis del problema o una possible modificació de l'enunciat que dóna lloc a un problema més general, o bé l'existència d'una quantitat inversa.
Resum: This article shows the study and interpretation of the negative solutions of a geometric problem found in the textbooks of Analytical Geometry used in Spain during the nineteenth century. Through the content analysis of eleven books, we have identified three interpretations of negative solutions: they indicate a change of position; they point out an error in the hypotheses of the problem or a possible modification of the formulation that implies a more general problem, or the existence of an inverse quantity.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà.
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Matèria: Números negativos ; Geometría analítica ; Matemáticas en españa ; Historia de la educación ; Educación matemática ; Nombres negatius ; Geometria analítica ; Matemàtiques a espanya ; Història de l'educació ; Educació matemàtica ; Negative numbers ; Analytical geometry ; Mathematics in spain ; History of education ; Mathematics education
Publicat a: Enseñanza de las ciencias, Vol. 35 Núm. 3 (2017) , p. 89-106 (Investigaciones Didácticas) , ISSN 2174-6486

Adreça original: https://ensciencias.uab.es/article/view/v35-n3-sanchez-gonzalez
Adreça alternativa: https://www.raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/329209
DOI: 10.5565/rev/ensciencias.2348


18 p, 657.2 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Enseñanza de las ciencias
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2017-11-06, darrera modificació el 2018-11-03



   Favorit i Compartir