Més enllà dels diners : noves formes de produir i col·laborar
Berlinguer, Marco (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Polítiques Públiques)
Fuster Morell, Mayo, 1975- (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Polítiques Públiques)
Martínez Moreno, Ruben (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Polítiques Públiques)
Subirats, Joan (Subirats i Humet) (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Polítiques Públiques)

Data: 2013
Resum: Aquest treball afronta un fenomen emergent caracteritzat pel canvi i l’experimentació continus: la creació col·laborativa de continguts audiovisuals online. L’anàlisi se centra a analitzar quins són els models de sostenibilitat d’aquest tipus de creació, i presta una atenció particular a diferents modalitats d’ús de la publicitat. La unitat d’anàlisi són casos de comunitats de creació online (CCO) que prenen com a node o seu central d’activitat el territori català. A partir de 21 casos seleccionats, la metodologia combina l’anàlisi qualitativa estructurada, a través d’un qüestionari subministrat al total dels casos, i l’anàlisi qualitativa, mitjançant entrevistes presencials en 8 casos d’estudi considerats més significatius. La recerca ens duu a concloure que la sostenibilitat dels projectes depèn en gran mesura de relacions de confiança i d’interdependència voluntàries entre diferents agents, contribucions i retribucions de caràcter no-monetari, així com de recursos i d’infraestructures que en permeten l’ús lliure. La publicitat sembla que ja no parteix d’un esquema de comunicació lineal, sinó que es difumina a través de l’exercici col·laboratiu. Tot plegat ens duu a entendre que és i serà un tema molt rellevant en el futur dels continguts audiovisuals i la seva sostenibilitat, la qual cosa haurà d’implicar canvis en les polítiques que els regulen.
Resum: This paper addresses an emerging phenomenon characterized by constant change and experimentation: the collaborative creation of audiovisual content online. The analysis wants to focus on models of sustainability of collaborative online creation, paying particular attention to the use of different forms of advertising. The unit of analysis are cases of online creation communities that take as their central node of activity the Catalan territory. From 21 selected cases, the methodology combines structured qualitative analysis, through a questionnaire delivered to all cases, and qualitative analysis through face interviews conducted in 8 cases studied. This research leads us to conclude that the sustainability of the project depends largely on relationships of trust and interdependence between different voluntary agents, the nonmonetary contributions and retributions as well as resources and infrastructure of free use. Advertising seems to no longer has a scheme of linear communication but the collaborative exercise between different agents. All together leads us to understand that this is and will be a very important area for the future of audiovisual content and its sustainability, which will imply changes in the policies that regulate them.
Drets: Tots els drets reservats
Llengua: Català.
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Matèria: Comunitats de creació online (CCO) ; Sostenibilitat ; Publicitat ; Continguts audiovisuals ; Polítiques públiques ; Online creation communities (OCC) ; Sustainability ; Advertising ; Audiovisual content ; Public policies
Publicat a: Quaderns del CAC, Vol. 16 Núm. 39 (Juliol 2013) , p. 49-56, ISSN 2014-2242



9 p, 213.9 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Documents dels grups de recerca de la UAB > Centres i grups de recerca (producció científica) > Ciències socials i jurídiques > Institut de Govern i Polítiques Públiques (IGOP)
Articles > Articles de recerca
Articles > Articles publicats

 Registre creat el 2018-06-04, darrera modificació el 2019-02-02



   Favorit i Compartir