Comunicació i Estudis de Gènere [103101]
Gallego Ayala, Juana
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació

Títol variant: Comunicación y Estudios de Género
Data: 2018-19
Resum: Els objectius d'aquesta assignatura son: Obrir un espai de reflexió general sobre el dimorfisme biològic i cultural (sistema sexe/gènere) i les implicacions que per a les persones té aquesta dicotomia sexual. Els processos de socialització i les diferents instàncies que participen en el mateix i que ens transformaran en subjectes dotats d'un gènere determinat: família, escola, esglesia, amics, institucions culturals, polítiques i socials, i Mitjans de comunicació. L'objectiu específic és reflexionar sobre la importancia que els mitjans de comunicació tenen a l'hora de produir, reproduir i perpetuar (o canviar) els rols de gènere. Els mitjans són importants instruments de socialització, creadors i reproductors de l'imaginari col·lectiu, però també de les bases cognitives de la societat. Reflexionar sobre la importància cabdal que adquireixen els continguts que es vehiculen i sobre la repercussió que tenen en les identitats de gènere. En aquesta assignatura es reflexionarà sobre com els mitjans de comunicació s'han convertit en el gran fòrum estratègic on es discuteixen les qüestions i problemes socials més importants, i sobre la trascendència i importància que per a conformar les identitats de gènere tenen els continguts vehiculats a través dels mitjans de comunicació. Aquesta assignatura tractarà des d'una perspectiva de gènere els continguts de la prensa diaria en paper i digitals, els informatius radiofònics i televisius, els programes d'entreteniment de ràdio i de televisió, la premsa femenina i masculina, la publicitat, les sèries de televisió, els videoclips, el cinema i internet i les 1 premsa femenina i masculina, la publicitat, les sèries de televisió, els videoclips, el cinema i internet i les xarxes socials com a nova eina d'acció social.
Resum: Los objetivos de esta asignatura son: Abrir un espacio de reflexión general sobre el dimorfismo biológico y cultural (el sistema de sexo/género) y las implicaciones que para las personas tiene esta dicotomía sexual. Los procesos de socialización y las diferentes instancias que participan en el mismo y que nos transformaran en sujetos dotados de un género determinado: familia, escuela, iglesia, amigos, instituciones culturales, políticas, sociales y medios de comunicación El objetivo específico es reflexionar sobre la importancia que los medios de comunicación tienen a la hora de producir y reproducir y perpetuar (o canviar) los roles de género. Los medios son importantes instrumentos de socialización, creadores y reproductores del imaginario colectivo, pero también reproducen las bases cognitivas de la socidad. Reflexionar sobre la importancia crucial que adquieren los contenidos que se vehiculen y sobre la repercusión que tienen en la conformación de las identidades humanas. En esta asignatura se reflexionará sobre cómo los medios de comunicación se han convertido en el gran forum estretégico donde se discuten las cuestiones y problemas sociales más importantes, y sobre la trascendencia e importancia que para conformar las identidades de género. Esta asignatura tratará desde una perspectiva de género los contenidos de la prensa diaria, digital y en papel, los informativos radiofónicos y televisivos, los programas de entretenimiento de radio y televisión, la premsa femenina y masculina, la prensa del corazón, la publicidad, las seires de televisión, el cine, los videoclips, internet y las redes sociales como nueva herramienta de acción social. 1.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català
Titulació: Periodisme [2501933]
Pla d'estudis: Grau en Periodisme [971]



Català
7 p, 87.7 KB

Castellà
7 p, 87.8 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials acadèmics > Guies docents

 Registre creat el 2018-06-22, darrera modificació el 2021-06-19



   Favorit i Compartir