Web of Science: 4 cites, Google Scholar: cites
Una resaca de juguetes olvidados : la obra de Joseph Cornell revisitada por Maria Negroni en su libro Elegía Joseph Cornell (2013)
Punte, María José (Universidad Católica Argentina. Facultad de Filosofía y Letras)

Títol variant: Una ressaca de joguines oblidades : l'obra de Joseph Cornell revisitada per María Negroni en el seu llibre Elegía Joseph Cornell (2013)
Títol variant: An Undercurrent of Forgotten Toys : the Work of Joseph Cornell Revisited by María Negroni in Elegía Joseph Cornell (2013)
Data: 2018
Resum: Repensar lo superfluo, lo menor, lo descartado, fue un elemento esencial al proyecto artístico del neoyorquino Joseph Cornell, conocido por sus "cajas", pequeños gabinetes fantásticos con escenas construidas con los restos que él recogía en las calles, en los mercados de pulgas. También lo es por sus filmes hechos a partir del reciclaje de fotogramas o de montajes insólitos de películas de clase B. María Negroni retoma la obra de este autor para escribir su Elegía Joseph Cornell (2013). En un acto de ventriloquia, Negroni reutiliza esa "basura urbana", mediante la técnica del collage y del montaje de materiales fragmentarios, para hablar de su propio proyecto poético.
Resum: Repensar allò superflu, el menor, el descartat, va anar un element essencial al projecte artístic del novaiorquès Joseph Cornell, conegut per les seves "caixes", petits gabinets fantàstics amb escenes construïdes amb les restes que ell recollia als carrers, als mercats de puces. També ho és pels seus films fets a partir del reciclatge de fotogrames o de muntatges insòlits de pel·lícules de classe B. María Negroni reprèn l'obra d'aquest autor per escriure el seu Elegía Joseph Cornell (2013). En un acte de ventriloquia, Negroni reutilitza aquestes "escombraries urbanes", mitjançant la tècnica del collage i del muntatge de materials fragmentaris, per parlar del seu propi projecte poètic.
Resum: An essential element of Joseph Cornell's artistic project was rethinking what seemed to be unnecessary or rejected, or what was defined by Deleuze and Guattari as "the minor". It took the form of small fantastic cabinets, boxes containing little scenes, filled with discarded objects accumulated by the artist from the streets and flee-markets of New York. The same thing could be said about his short films, an assembly of discarded stills that Cornell found here or there. Argentinian poetess María Negroni pick up his work in her book Elegía Joseph Cornell (2013). In her personal fragmentary way, she simultaneously offers a tribute to Cornell's work and a glimmer in her own poetical project.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: María Negroni ; Joseph Cornell ; Poesía ; Infancia ; Restos ; Poesia ; Infància ; Restes ; Poetry ; Childhood ; Remainders
Publicat a: Mitologías hoy, Vol. 17 (2018) , p. 85-99 (Dossier) , ISSN 2014-1130

Adreça original: https://revistes.uab.cat/mitologias/article/view/v17-punte
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/mitologias/article/view/338501
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/mitologias/article/view/v17-punte
DOI: 10.5565/rev/mitologias.521


15 p, 228.5 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Mitologías hoy
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2018-07-02, darrera modificació el 2022-12-20



   Favorit i Compartir