Web of Science: 0 cites, Google Scholar: cites
Escenas argentinas : barbarie, alegoría y poder en La vida entera (1981) de Juan Carlos Martini
Ibañez, Agustina (Universidad Nacional de Mar del Plata)

Títol variant: Escenes argentines : barbàrie, al·legoria i poder a La vida entera de Juan Carlos Martini
Títol variant: Scenes from Argentina : Barbarism, Allegory and Power in La vida entera (1981) by Juan Carlos Martini
Data: 2018
Resum: El siguiente artículo estudia el funcionamiento de la alegoría, el fragmento y la ruina en la novela La vida entera (1981) del escritor argentino Juan Carlos Martini. Estos recursos sirven como operaciones que permiten: 1) la entrada del referente político-histórico en el texto y su configuración como mapa de las pugnas de poder y de la violencia política desatada durante las décadas del sesenta y setenta en Argentina; 2) cuestionar críticamente el devenir y la Historia; y 3) afirmar la idea de un tiempo cíclico (Nietzsche, 2002) a partir del cual los espacios, los cuerpos, los personajes y la escritura misma devienen huella y símbolo bárbaro (Sarmiento, 1979).
Resum: El següent article estudia el funcionament de l'al·legoria, el fragment i la ruïna a la novel·la La vida entera (1981) de l'escriptor argentí Juan Carlos Martini. Aquests recursos serveixen com a operacions que permeten: 1) l'entrada del referent polític-històric en el text i la seva configuració com a mapa de les pugnes de poder i de la violència política desencadenada durant les dècades seixanta i setanta a Argentina; 2) qüestionar críticament l'esdevenir i la Història; i 3) afirmar la idea d'un temps cíclic (Nietzsche, 2002) a partir del qual els espais, els cossos, els personatges i la mateixa escriptura esdevenen marca i símbol bàrbar (Sarmiento, 1979).
Resum: The next article addresses how allegory, fragment, and ruin works in the novel La vida entera (1981) of the argentine writer Juan Carlos Martini. These resources serve as operations that allow: 1) the entry of the political-historical reference in the text and its configuration as a map of the power struggles and political violence unleashed during the 60s and 70s in Argentina; 2) critically question the future and the History; and, 3) affirm the idea of a cyclical time (Nietzsche, 2002) from which the spaces, the bodies, the characters and the writing itself become a mark and a symbol of barbarism (Sarmiento, 1979).
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Juan Carlos Martini ; Barbarie ; Alegoría ; Poder ; Violencia ; Barbàrie ; Al·legoria ; Violència ; Barbarism ; Allegory ; Power ; Violence
Publicat a: Mitologías hoy, Vol. 17 (2018) , p. 293-309 (Miscelánea) , ISSN 2014-1130

Adreça original: https://revistes.uab.cat/mitologias/article/view/v17-ibanez
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/mitologias/article/view/338514
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/mitologias/article/view/v17-ibanez
DOI: 10.5565/rev/mitologias.507


17 p, 236.3 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Mitologías hoy
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2018-07-02, darrera modificació el 2022-12-20



   Favorit i Compartir