Aprenentatge del Llenguatge Oral i Escrit [102568]
Soler Vilageliu, Olga
Aparici Aznar, Melina
Caño Melero, María Inés
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia

Títol variant: Aprendizaje del Lenguaje Oral y Escrito
Data: 2018-19
Resum: Català: Aquesta assignatura forma part de la menció Anàlisi i Intervenció Psicoeducativa i està pensada per a la formació d'un/a professional en aquest àmbit. És el 50% de la matèria Adquisició del llenguatge oral i escrit i les seves dificultats, juntament amb l'assignatura Sordeses i trastorns de l'aprenentatge. Ambdues assignatures resulten també indicades en itinerari de lliure configuració, per tal d'assolir uns coneixements bàsics en la detecció de dificultats i trastorns del desenvolupament del llenguatge. Aquesta optativa permet aprofundir en els coneixements de la psicologia del llenguatge en dos aspectes cabdals pel desenvolupament de l'infant: l'adquisició del llenguatge oral i l'aprenentatge escolar de la llengua escrita. Pel que fa al llenguatge oral, es presentaran les diverses etapes del desenvolupament lingüístic quant als aspectes fonològics, lèxics, morfosintàctics i discursius. Aquestes seran analitzades i exemplificades des de perspectives tant monolingües com plurilingües. Els aspectes descriptius del desenvolupament s'emmarcaran en diferents postures teòriques sobre l'adquisició del llenguatge i sobre els processos d'aprenentatge. En acabar l'assignatura l'estudiant serà capaç de situar els comportaments lingüístics particulars dels infants dins els marges establerts com a usuals en el procés d'adquisició del llenguatge, per tal de poder detectar 1 els marges establerts com a usuals en el procés d'adquisició del llenguatge, per tal de poder detectar dificultats en el desenvolupament del llenguatge. Pel que fa a la llengua escrita, l'assignatura ofereix un marc teòric general sobre el processament de la informació en el llenguatge escrit i explica els trets fonamentals dels dos aprenentatges cabdals en les primeres etapes de l'escolaritat: la lectura i l'escriptura, en els seus aspectes motors i ortogràfics. Els estudiants aprofundiran en la recerca empírica sobre aquests aprenentatges. En acabar l'assignatura l'estudiant serà capaç d'enumerar i descriure les diferents fases en el desenvolupament de les habilitats lectoescriptores i d'identificar i explicar les dificultats específiques en aquests aprenentatges.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català, castellà
Titulació: Psicologia [2502443]
Pla d'estudis: Grau en Psicologia [954]
Document: Objecte d'aprenentatge



Català
5 p, 87.4 KB

Castellà
Versió reduïda
3 p, 69.2 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials acadèmics > Guies docents

 Registre creat el 2018-07-06, darrera modificació el 2024-04-06



   Favorit i Compartir