Gèneres i Formats Audiovisuals Multimèdia [103103]
Badell Serra, Pepa
Maldonado López, Juan José
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació

Títol variant: Géneros y Formatos Audiovisuales Multimedia
Data: 2018-19
Resum: L'assignatura s'integra dins de la matèria de "Creació i realizació audiovisual". Aquesta matèria, en el grau de Periodisme, la formen les següents assignatures: Teoria i pràctica del documental: OT, 6C, 2on curs 2on semestre Infografia, animació i espais virtuals: OT, 6C, 1 Infografia, animació i espais virtuals: OT, 6C, Gèneres i formats audiovisuals multimèdia (aquesta mateixa): OT, 6C, 2on curs 2on semestre Dins la matèria "Creació i realizació audiovisual", aquesta asignatura de "Gèneres i formats audiovisuals multimèdia" aporta els conceptes generals i les bases teòriques per transmetre informació periodística en el llenguatge propi dels mitjans de comunicació audiovisuals i multimèdia interactius. Aquests projectes informatius es faran aplicant noves estructures narratives i posant en pràctica diferents procediments periodístics i rutines de producció multiplataforma. Rellevància de l'assignatura L'evolució de la premsa motivada pel procés de convergència de mitjans ha permès la creació de fòrmules innovadores i noves narratives en l'exercici del periodisme. Això també connecta amb una manera de fer periodisme més adaptada al perfil actual dels usuaris, no centrada en els mitjans tradicionals. Per això en aquesta assignatura es tractaran, especialment, els formats multimèdia innovadors, la participació en xarxes socials com a instrument del treball periodístic i les rutines de producció periodística en suports digitals, responent així al nou perfil de periodista multitasca i multiplataforma. Contribució de l'assignatura a la formació del perfil professional Com a conseqüencia de l'aplicació de les NTIC als productes de comunicació, i atès el canvi en dels hàbits de consum cultural i informatiu del públic, l'assignatura tracta que l'alumnat sigui capaç d'usar diferents plataformes digitals com a eines periodístiques multimèdia. Això suposa adaptar les narratives, formes expressives i les rutines de treball als nous suports. També han de ser capaços de gestionar projectes periodístics potenciant els valors d'emprenedoria i el coworking.
Resum: 1 La asignatura se integra en el marco de la materia de "Creación y realización audiovisual". Esta materia, en el grado de Periodismo, la forman las siguientes asignaturas: Teoría y práctica del documental: OT, 6C, 2º curso 2º semestre Infografía, animación y espacios virtuales: OT, 6C, Géneros y formatos audiovisuales multimedia (esta misma): OT, 6C, 2º curso 2º semestre Dentro de la materia "Creación y realización audiovisual", esta asignatura de "Géneros y formatos audiovisuales multimedia" aporta los conceptos generales y las bases teóricas para transmitir información periodística en el lenguaje propio de los medios de comunicación audiovisuales y multimedia interactivos. Estos proyectos informativos se harán aplicando nuevas estructuras narrativas y poniendo en práctica diferentes procedimientos periodísticos y rutinas de producción multiplataforma. Relevancia de la asignatura La evolución de la prensa motivada por el proceso de convergencia en los medios ha permitido la creación de fórmulas innovadoras y nuevas narrativas, así como rutinas de producción, en el ejercicio del periodismo. Esto también conecta con una manera de hacer periodismo más adaptada al perfil actual de los usuarios, no centrada en los medios tradicionales. Por ello en esta asignatura se tratarán, especialmente, los formatos multimedia innovadores, la participación en redes sociales como instrumento de trabajo periodístico y las rutinas de producción periodística en soportes digitales, respondiendo así al nuevo perfil de periodista multitarea y multiplataforma. Contribución de la asignatura a la formación del perfil profesional Como consecuencia de la aplicación de las NTIC a los productos de comunicación, y dado el cambio en los hábitos de consumo cultural e informativo del público, la asignatura trata de que el alumnado sea capaz de usar diferentes plataformas digitales como herramientas periodísticas multimedia. Esto supone adaptar las narrativas, formas expresivas y las rutinas de trabajo a los nuevos soportes. También deben ser capaces de gestionarproyectos periodísticos potenciando los valores de emprendimiento y el coworking.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català.
Titulació: Periodisme [2501933]
Pla d'estudis: Grau en Periodisme [971]



Català
8 p, 106.3 KB

Castellà
8 p, 106.6 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials acadèmics > Guies docents

 Registre creat el 2018-07-06, darrera modificació el 2018-10-20



   Favorit i Compartir