Attention to diversity through Animal-Assisted Therapies. A new methodological tool to attend children with special needs
Lacambra Medina, Celia
Sánchez Martí, Angelina, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Date: 2018
Description: 118 pag.
Abstract: The aim of this FYP is to identify and analyse the Animal-Assisted Therapies that currently exist on a national level (specifically on an Autonomous Community level), their impact on children with special needs, the benefits obtained regarding their development and, their possible integration in ordinary education. Altough some studies have been carried out in order to study the effects of these therapies, the information gathered is still not conclusive in regards to its possible integration in ordinary education. For this reason, we carried out a qualitative study where nine experts were interviewed about the integration of specific animals in educational settings for therapeutic and educational purposes. The results show that Animal-Assisted Therapies are not completely defined despite its strengths, there are some limitations that do not allow the complete incorporation of them in our society.
Abstract: L’objectiu d’aquest TFG és identificar i analitzar les teràpies assistides per animals que actualment existeixen a nivell nacional (específicament a nivell autonòmic), el seu impacte en infants amb necessitats especials, els beneficis obtinguts en relació al seu desenvolupament i, la seva possible integració en educació ordinària. Malgrat s’han dut a investigacions per estudiar els efectes d’aquestes teràpies; la informació recollida encara no és concloent pel que fa a la seva possible integració en educació ordinària. Per aquest motiu, s’ha dut a terme un estudi qualitatiu on nou experts han estat entrevistats sobre la integració d’animals específics en entorns educatius amb finalitats terapèutiques i educatives. Els resultats mostren que les teràpies assistides per animals no estan completament definides malgrat els seus punts forts, hi ha algunes limitacions que no permeten la incorporació completa d’aquestes en la nostra societat.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre i quan aquestes es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original i es reconegui l'autoria. Creative Commons
Language: Anglès.
Studies: Educació primària [2500798]
Study plan: Graduat o Graduada en Educació Primària [1140]
Document: bachelorThesis ; Text
Subject: Animal-assisted therapies ; Diversity ; Ordinary education ; Primary education ; Special needs ; Teràpies assistides per animals ; Diversitat ; Educació ordinària ; Educació primària ; Necessitats especials



118 p, 1.9 MB

The record appears in these collections:
Research literature > Bachelor's degree final project > Faculty of Education Sciences. Bachelor's degree final project

 Record created 2018-07-17, last modified 2018-10-20



   Favorit i Compartir