La representació de gènere a la portada de la revista Rolling Stone (1967-2017)
Valls Panadero, Laura
Marín, Enric (Dir)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació

Publicació: Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Comunicació i Hemeroteca General 2018
Descripció: 128 p.
Resum: El treball d'investigació La representació gènere a la portada de la revista Rolling Stone (1967 - 2017) analitza el paper de la dona a la portada d'aquest mitjà de comunicació al llarg de mig segle, des dels inicis de la revista, l'any 1967, fins al compliment del cinquantè aniversari d'aquesta publicació l'any 2017. L'objectiu ha estat el de determinar de quina manera apareixen representades les persones a la portada de la revista Rolling Stone en relació al gènere, analitzant les diferències existents en el tractament que es fa dels homes i dones al llarg del temps. A través d'una estratègia metodològica combinada, aquest text permet analitzar l'objecte d'estudi des de diversos enfocaments: D'una banda, l'anàlisi quantitativa ha permès establir el nombre de persones que apareixen en portada en relació al gènere, així com determinar quina és l'edat d'aquestes persones i també relacionar la variable de gènere amb altres variables interseccionals. D'altra banda, l'anàlisi qualitativa ha permès categoritzar la forma com es presenten homes i dones a la portada en termes l'actitud i simbologia. Així mateix, s'ha establert un anàlisi tan sincrònica - englobant el conjunt de la revista - com diacrònica, per tal de conèixer l'evolució de la representació de la dona en relació al canvi social que ha marcat el període històric comprès entre la segona meitat del segle XX fins als primers anys del segle XXI. Amb aquesta investigació es posa de manifest que la revista Rolling Stone reprodueix el sexisme a través d'imatges estereotipades on hi predominen els rols de gènere tradicionals.
Resum: El trabajo de investigación La representación de género en la portada de la revista Rolling Stone (1967 - 2017) analiza el papel de la mujer en la portada de este medio de comunicación a lo largo de medio siglo, desde los inicios de la revista en el año 1967 hasta el decimoquinto aniversario de esta publicación en el año 2017. El objetivo ha sido el de determinar de qué forma aparecen representadas las personas en la portada de la revista Rolling Stone en relación al género, analizando las diferencias existentes en el trato que realizado a hombres y mujeres a lo largo del tiempo. A través de una estrategia metodológica combinada, este texto permite analizar el objeto de estudio desde distintos enfoques: Por un lado, el análisis cuantitativo ha permitido establecer el número de personas que aparecen en portada en relación al género, así como determinar qué edad tienen las personas que aparecen en portada y también relacionar la variable de género con otras variables interseccionales. Por otro lado, el análisis cualitativo ha permitido categorizar la forma cómo se presentan hombres y mujeres en términos de actitud y simbología. Asimismo, se ha - 4! - establecido un análisis tanto sincrónico - englobando el conjunto de la revista - como diacrónico, para así conocer la evolución de la representación de la mujer en relación al cambio social que ha marcado el periodo histórico comprendido entre la segunda mitad del siglo XX hasta principios del siglo XXI. Con esta investigación se pone de manifiesto que la revista Rolling Stone reproduce el sexismo a través de imágenes estereotipadas on predominan los roles de género tradicionales. Palabras clave: Rolling Stone, contracultura, género, análisis de portadas, cambio social, estereotipos.
Resum: This research titled Gender representation on the cover of Rolling Stone magazine (1967 - 2017) analyzes the role of women on the cover of this media over half a century, since the foundation of the magazine in 1967 until the fifteenth anniversary of this publication in 2017. The objective has been to determine how people are represented on the cover of Rolling Stone magazine in terms of gender, analyzing the differences between men and women over time. Through a combined methodological strategy, this text allows to analyze the object of study from different approaches: On the one hand, quantitative analysis so as to establish the number of people that appear on the cover in relation to gender, as well as to determine how old they are, and also to relate the variable of gender to other intersectional variables. On the other hand, qualitative research has allowed us to categorize the attitude and symbology of men and women that appear on the cover. Moreover, a synchronic analysis has been established - including the magazine as a whole - and diachronic - in order to frame the evolution of women within the historical context. This research work establishes that the Rolling Stone magazine perpetuates sexism through stereotyped images filled by traditional gender roles.
Drets: L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Creative Commons
Llengua: Català..
Col·lecció: Facultat de Ciències de la Comunicació: Treballs de màster i postgrau. Màster Oficial en Mitjans, Comunicació i Cultura
Document: masterThesis
Matèria: Rolling Stone (Revista) ; Dones en la premsa ; Dones en els mitjans de comunicació de massa

Adreça alternativa: https://hdl.handle.net/2072/334585


128 p, 9.9 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de recerca i projectes de final de carrera > Ciències de la Comunicació. Treballs de Fi de Màster

 Registre creat el 2018-11-09, darrera modificació el 2018-11-12



   Favorit i Compartir