Mesura Implícita de l’Afectivitat en Preadolescents : MIAP
Machado Azuaga, Clàudia
Martínez Rodríguez, Alba
Edo Izquierdo, Sílvia, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia

Fecha: 2018
Resumen: En la preadolescència s’observa un increment de problemes emocionals. Diversos estudis corroboren la importància de la detecció d’aquestes per millorar-ne la gestió. L’escassa literatura en el camp presenta mesures explícites amb limitacions. Per això, el present treball té l’objectiu d’elaborar un instrument de Mesura Implícita de l’Afectivitat en Preadolescents (MIAP). La mostra està conformada per 407 alumnes de Cicle Superior d’escoles de Barcelona. La investigació es basa en quatre estudis. En els dos primers s’han validat els elements que conformen l’instrument final i en el tercer, un Procediment d’Inducció Emocional (PIE). En el quart, es construeix el MIAP i es comprova si és susceptible a la inducció d’estats afectius. Els anàlisis mostren que no hi ha diferències de resposta als ítems entre la inducció neutre i positiva. S’observa que hi ha una tendència a atribuir valència positiva als ítems quan s’ha realitzat una inducció positiva tot i que no és significativa. Tampoc s’obtenen resultats significatius en quant la influència de la inducció amb afecte negatiu en l’atribució negativa als ítems. Tot i que no ha mostrat sensibilitat a l’afecte negatiu i positiu, en aquest últim s’observa una tendència a valorar els ítems amb més afecte positiu. Malgrat tot, es discuteixen els elements a mantenir i a modificar de cara a la millora.
Resumen: In pre-adolescence an increase in emotional problems is observed. Several studies corroborate the importance of detecting these to improve their management. The scarce literature in the field presents explicit measures with limitations. For this reason, the aim of this work is to develop an instrument, the Implicit Measurement of Affectivity in Preadolescents (MIAP). The sample is made up of 407 students from the Upper Cycle of schools in Barcelona. The research is based on four studies. In the first two have validated the elements that make up the final instrument and in the third, an Emotional Induction Procedure (PIE). In the fourth, the MIAP is constructed and it is verified if it is susceptible to the induction of affective states. Analyses show that there are no differences in response to the items between neutral and positive induction. It is observed that there is a tendency to attribute positive valence to the items when a positive induction has been made although it is not significant. Nor do they obtain significant results in terms of the influence of the induction with negative affection in the negative attribution to the items. Although it has not shown sensibility to negative and positive affection, but in this last one it is observed a tendency to value the items with the most positive affection. In spite of everything, the elements that are wanted to be maintained and / or modified for the improvement of the instrument are discussed.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Lengua: Català.
Titulación: Psicologia [2502443]
Plan de estudios: Graduat o Graduada en Psicologia [954]
Documento: bachelorThesis ; Text
Materia: Mesura implícita ; Inducció emocional ; Afecte positiu ; Afecte negatiu ; Preadolescència ; Implicit measure ; Positive affection ; Negative affect ; Emotional induction ; Pre-adolescence



Treball fi de grau
41 p, 1.5 MB

Resum executiu
10 p, 942.2 KB

Nota de Premsa
3 p, 497.7 KB

El registro aparece en las colecciones:
Documentos de investigación > Trabajos de Fin de Grado > Facultad de Psicología. TFG

 Registro creado el 2018-12-10, última modificación el 2019-02-01



   Favorit i Compartir