Protocol de bon ús dels videojocs en nens i nenes de primària
Vicens Mora, Maria del Mar
Deus Yela, Joan, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia

Fecha: 2018
Resumen: La popularitat dels jocs electrònics (o videojocs) han impulsat la preocupació respecte a la influència que aquests tenen sobre els nens i joves avui dia i, fins ara, no hi ha evidències pautades sobre el seu us tot i ser un dels medis dominant pels més joves de la casa. Per tant, sembla que hi ha una necessitat d’entendre com afecten els videojocs en els nens i especificar les avantatges i inconvenients que tenen aquests sobre el seu desenvolupament cerebral i psicosocial. L’objectiu d’aquest projecte és l’elaboració d’un protocol de bon ús dels videojocs on es recopilen una sèrie de pautes basades en evidències empíriques dirigides, especialment, als nens, pares, educadors i professionals de la salut per tal d’assegurar un benestar psicològic i social dels nens de primària. Per aconseguir l’objectiu, s’analitzen els efectes de l’ús continuat dels diferents tipus de videojocs per tal de protegir un ús mòrbid, i definir els factors de risc d’un ús patològic. El resultat d’aquest projecte és una síntesi accessible del coneixement disponible sobre l’impacte que tenen els joc electrònics presentada en format tríptic per garantir-ne la seva difusió amb la intenció final de minimitzar els riscos d’una futura addicció.
Resumen: Popularity of electronic games (referred also as video games) has sparked concern about its influence over today’s children and young people, and currently there is no evidence about its use despite being one of the most dominant media in their homes. Therefore, it seems there is a need to understand how video games affect children and specify the advantages and disadvantages on their brain and psychosocial development. The objective of this project is to develop a protocol for the good use of video games, where a series of guidelines based on empirical evidence are compiled for children, parents, tutors and health professionals, in order to ensure psychological and social welfare of primary school children. To reach the aim of this project, the effects of the continued use of different types of video games have been analysed in order to protect a morbid use and to define the risk factors for a pathological use. The result of this project is an accessible synthesis of the available knowledge about the impact of electronic games presented in triptych format to ensure its dissemination with the final intention of minimize the risks of a future addiction.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Lengua: Català.
Titulación: Psicologia [2502443]
Plan de estudios: Graduat o Graduada en Psicologia [954]
Documento: bachelorThesis ; Text
Materia: Videojocs ; Jocs electrònics ; Addicció ; Nens/es ; Protocol de bon ús ; Benestar psicològic ; Benestar social ; Factor de risc ; Video games ; Electronic games ; Addiction ; Children ; Protocol for the good use ; Ensure psychological ; Ensure social ; Risk factor



27 p, 3.9 MB

El registro aparece en las colecciones:
Documentos de investigación > Trabajos de Fin de Grado > Facultad de Psicología. TFG

 Registro creado el 2018-12-10, última modificación el 2019-02-01



   Favorit i Compartir